اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول سازمان بسیج ورزشکاران کردستان:

غنای فرهنگی و حاکمیت ارزش‌ها در ورزش هدف بسیج ورزشکاران است

مسئول سازمان بسیج ورزشکاران کردستان غنای فرهنگی و حاکمیت ارزش‌ها در عرصه‌های مختلف ورزش استان را مهم‌ترین هدف بسیج ورزشکاران عنوان کرد.

غنای فرهنگی و حاکمیت ارزش‌ها در ورزش هدف بسیج ورزشکاران است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، نقش بسیج در تمامی ارکان جامعه امری مسلم و بدیهی است. این نهاد ارزشی با محوریت قرار دادن آموزه‌های بنیانگذار انقلاب اسلامی و در راستای اهداف متعالی نظام جمهوری اسلامی، چتر برنامه‌های خود را بر تمامی موضوعات کشور می‌گستراند.

یکی از محورهای فعالیت بسیج مربوط به ورزش است که در این خصوص سازمان بسیج ورزشکاران به عنوان متولی این بخش اقدامات مثبت و سازنده‌ای در راه اعتلای ورزش تؤام با فرهنگ پهلوانی و روح اسلامی و انقلابی اجرایی کرده است.

به همین بهانه با ایرج جعفری مسئول سازمان بسیج ورزشکاران استان کردستان پیرامون فعالیت‌های این سازمان در استان، اهداف و برنامه‌های ان به گفت و گو نشستیم.

فارس: ضرورت تشکیل بسیج ورزشکاران را توضیح دهید

جعفری: تحقق اهداف آرمانی و پیگیری سیاست‌های متعالی بسیج در حفظ و حراست از انقلاب اسلامی و دستاوردهای ارزشمند آن نیازمند عینی شدن حضور فعالانه اقشار مختلف در تمام عرصه‌ها و حوزه‌های فرهنگی اجتماعی از جمله حوزه ورزشی است.

برنامه‌ریزی و تلاش و بستر سازی برای ترویج تفکر و فرهنگ بسیجی در بین خیل عظیم مشتاقان جامعه ورزش ضرورت تشکیل سازمان بسیج ورزشکاران را فراهم نمود و بدین منظور سازمان بسیج ورزشکاران استان‌ها که یک تشکل فرهنگی ورزشی می باشد در سال 1386 تشکیل شد.

فارس: اهداف کلی تشکیل بسیج ورزشکاران چیست؟

تحقق و عینیت بخشیدن به رهنمودهای حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری در امر غنای فرهنگی و حاکمیت ارزشها در عرصه‌های مختلف ورزش استان مهمترین هدف بسیج ورزشکاران است.

همچنین کمک به امر توسعه و گسترش ورزش در ابعاد مختلف، فراهم کردن زمینه‌های مناسب برای مشارکت نخبگان ورزش و نیروهای حزب‌اللهی در صحنه های مختلف ورزش، تلاش جدی به منظور معرفی الگوهای برتر ورزش استان، کمک به جذب، سازماندهی، حفظ و انسجام  و تحقق ارتش دهها میلیونی، بسترسازی مناسب به منظور دمیدن روحیه معنوی و اشاعه فرهنگ و تفکر بسیجی در عرصه‌های مختلف ورزش استان و کادرسازی تراز انقلاب اسلامی از دیگر اهداف تشکیل بسیج ورزشکاران است.

فارس: بسیج ورزشکاران از ابتدای پیدایش خود چه برنامه‌هایی را اجرایی کرده است؟

جذب و سازماندهی و آموزش 2200 نفر از ورزشکاران بسیجی، شرکت ورزشکاران بسیجی در فعالیت‌های مختلف سال از قبیل ارتحال حضرت امام (ره)، روز قدس، هفته بسیج، دهه فجر، دیدار از خانواده شهدای ورزشکار استان، برگزاری دوره‌های آموزشی مقدماتی و تکمیلی سرگروه‌های تربیتی صالحین (مربیان بسیجی استان)، تشکیل 108 حلقه تربیتی صالحین در بین جامعه ورزش برخی از این برنامه‌ها است.

علاوه بر این برگزاری روز قشر بسیج ورزشکاران که هر ساله مصادف با 17 شوال در سراسر کشور برگزار می‌شود، تجلیل از پیشکسوتان بسیجی ورزش استان کردستان، تجمع اعتراض‌آمیز ورزشکاران در محکومیت اهانت به پیامبر اعظم (ص)، برگزاری جلسه شورای عالی بسیجی ورزشکاران با محوریت شعار سال اقتصادی و مقاومتی، مقابله با بداخلاقی‌های موجود در ورزش و ترویج شعارهای اسلامی در میادین ورزشی، تجلیل از باشگاه برتر ورزش استان در زمینه مسائل فرهنگی و اخلاقی بخش دیگری از این برنامه‌ها هستند.

برگزاری شورای امر به معروف و نهی از منکر در حوزه ورزش، تجلیل از نخبگان و چهره‌های برتر ورزش بسیج در مسابقات جهانی آسیایی و بین‌المللی، اعزام بیش از 1000 نفر از جامعه ورزش به اردوهای راهیان نور، فضا سازی فرهنگی و ورزشی در مسابقات و میادین ورزشی، یادواره شهدای ورزشکار، برگزاری همایش اخلاق و راهبردهای اسلامی در ورزش، تشکیل هیئت‌های عاشقان امام علی(ع) ویژه ورزشکاران و چندین برنامه دیگر نیز از جمله اقدامات این سازمان است.

فارس: چه برنامه‌های ویژه‌ای را برای روز بسیج ورزشکاران تدارک دیده‌اید؟

هر ساله مصادف با 17 شوال (روز نبرد تاریخی حضرت علی (ع) با عبدود پهلوان نامی عرب) روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای به عنوان روز قشر بسیج ورزشکاران معرفی شده است.

سازمان بسیج ورزشکاران در نظر دارد با همکاری اداره کل ورزش و جوانان استان در این روز، همایش اخلاق و راهبردهای اسلامی در ورزش را با حضور مربیان رشته‌های مختلف ورزشی استان برگزار نماید.

هدف از برگزاری این برنامه فراهم نمودن زمینه و ایجاد انگیزه برای فعال شدن افراد تاثیر گذار  ورزش در امر تربیت اخلاقی، معنوی و ارزشی ورزشکاران، ایجاد زمینه برای اخلاق‌گرایی و تعالی فرهنگی مبتنی بر اصول دینی در تمام ارکان ورزش استان، استفاده از ساز و کار موجود  ورزش استان در راستای اهداف عالیه نظام مقدس جمهوری اسلامی و تربیت  جوانان و نوجوان ورزشکار در تمامی رشته‌های ورزشی، جلوگیری از نفوذ و شبیخون فرهنگ‌های منحط و مقابله با تهدید نرم دشمن در ورزش، تقویت روحیه معنوی و اخلاق گرایانه  در جامعه ورزش به منظور افزایش کارائی و برگزاری برنامه با همکاری هیئت باستانی و پهلوانی به همین مناسبت از جمله اقدامات این سازمان است.

فارس: چه صحبتی با رؤسای هیئت‌ها و ورزشکاران در خصوص سازمان بسیج ورزشکاران دارید؟

از رؤسای هیئت‌های ورزشی استان تقاضا دارم با توجه به اهمیت مقوله فرهنگی و مباحث اخلاقی و تربیتی ویژه ورزشکاران، همکاری لازم را با این سازمان به عمل آورند چرا که به فرمایش مقام معظم رهبری، محیط ورزش در کشور ما باید محیطی معنوی و آکنده از جوانمردی ، پهلوانی ، تقوا، پاکدامنی، پارسایی و درخشندگی‌های اخلاقی و روحی باشد و نورانیت خود را به همه قشرهای کشور بتاباند.

ورزشکار مانند پرنده‌ای است که دارای دو بال است که یک بال آن روحی و روانی و بال دیگر مسائل جسمانی است و اگر بتواند هر دو بال خود را قوی کند می‌تواند اوج بگیرد و پرواز طولانی مدت داشته باشد، یعنی قهرمانی او به پهلوانی تبدیل شود و همیشه ماندگار بماند.

اما اگر تنها به قدرت بدنی و مسائل جسمانی بپردازد قهرمانی او زودگذر و به راحتی از ذهن مردم خارج می شود به همین خاطر از کلیه دست اندرکاران جامعه ورزش رؤسا، مربیان و سایر ارکان ورزش تقاضا دارم دارم در راستای تقویت روحیه معنوی ورزشکاران خود تلاش نمایند و این سازمان نیز آمادگی دارد که در این خصوص همکاری لازم را با آنها داشته باشد.

انتهای پیام/79012/ی40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول