اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشکده کشاورزی یاسوج عنوان کرد

عدم مشاوره کشاورزی برای فارغ‌التحصیلان / جهاد کشاورزی و نظام مهندسی همت کنند

رئیس دانشکده کشاورزی یاسوج از عدم مشاوره کشاورزی برای فارغ‌التحصیلان این رشته ابراز گلایه کرد و گفت: مسئولان امر باید نسبت به رفع موضوع همت کنند.

عدم مشاوره کشاورزی برای فارغ‌التحصیلان / جهاد کشاورزی و نظام مهندسی همت کنند

مسعود دهداری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج به فرهنگ کار کشاورزی فارغ‌التحصیلان این رشته اشاره کرد و گفت: بزرگترین مشکلات فرهنگ‌سازی برای فارغ‌التحصیلان رشته کشاورزی نبود مشاوره این رشته برای ورود به بازار کار است.

رئیس دانشکده کشاورزی یاسوج با تأکید بر اینکه برای دانشجویان رشته کشاورزی در زمان فارغ‌التحصیلی هیچ‌گونه مشاوره‌ای مبنی بر ورود به کار کشاورزی صورت نمی‌گیرد، ادامه داد: انتظار می‌رود بر اساس ظرفیت‌های موجود کشاورزی و استعدادهای درخشان در این رشته مسئولان امر توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته باشند.

این مسئول علمی و فرهنگی در ادامه با تأکید بر اینکه نظام‌ مهندسی کشاورزی و سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد باید نسبت به مشاوره جامعه هدف دانشکده کشاورزی همت کنند، خاطرنشان کرد: با وجود پتانسیل‌های موجود و دانشجویان کشاورزی در استان می‌توان از ظرفیت این قشر در توسعه کشاورزی استفاده کرد.

دهداری اذعان کرد: خلایی که امروزه در دانشکده کشاورزی و در بین دانشجویان کشاورزی و فارغ‌التحصیلان وجود دارد نبود مشاوره در راستای ورود به کار کشاورزی است، که بر اساس این خلا بیشتر دانشجویان این رشته از طریق رشته خود اشتغال‌زایی نمی‌کنند.

وی، عدم فرهنگ کار کشاورزی برای فارغ‌التحصیلان این رشته را نبود مشاوره برای ورود به کار کشاورزی عنوان کرد و گفت: از مشکلات و خلایی که در بین فارغ‌التحصیلان وجود دارد نمی‌دانند که به چه کارهای خصوصی وارد شوند.

رئیس دانشکده کشاورزی یاسوج ضمن تأکید مجدد به مسئولان امر در راستای رسیدگی و رفع موضوع اذعان کرد: انتظار می‌رود مسئولان امر نسبت به مشاوره دانشجویان و فارغ‌التحصیلان رشته کشاورزی همت کنند.

دهداری در پایان تصریح کرد: فارغ‌التحصیلان رشته کشاورزی از سرمایه‌های استانی محسوب می‌شوند، از این‌رو باید زمینه کار برای این قشر از جامعه فراهم شود. 

انتهای پیام/82011/ذ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول