اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز خدمات کشاورزی سربندان خبر داد

نصب دستگاه‏های ضدسرمازدگی در چند باغ نمونه شهرستان دماوند

رئیس مرکز خدمات کشاورزی سربندان از نصب تعدادی دستگاه ضدسرمازدگی در چند باغ نمونه شهرستان دماوند خبر داد.

نصب دستگاه‏های ضدسرمازدگی در چند باغ نمونه شهرستان دماوند

رضا محبی‏منش امروز در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شرق استان تهران حاضر در محل نصب این دستگاه‏ها، با بیان اینکه شهرستان دماوند منطقه سردی است و همه ساله خسارات سرمازدگی به باغ‏های شهرستان وارد می‏شود، اظهار داشت: از امسال به فکر خرید دستگاه‏های ضدسرمازدگی برای استفاده باغ‏داران افتادیم.

وی در ادامه در معرفی دستگاه‏های مذکور گفت: دستگاه اتوپلار یا ضدسرمازدگی حدود پنج تا هفت هزار متر باغ را زیرپوشش قرار می‏دهد.

محبی‏منش ادامه داد: سوخت این دستگاه نفت‏گاز (گازوئیل) است که با روشن‏ شدن دستگاه، پروانه بالای آن شروع به کار می‏کند و گرمای زیاد حاصل از این جریان، از طریق کانال‏های پایین دستگاه با فشار به بیرون هدایت شده و جابه‏جایی هوا می‏پردازند و افزایش دما را به وجود می‏آورند.

رئیس مرکز خدمات کشاورزی سربندان در توضیح نحوه کار دستگاه افزود: دمای هشدار برای سرمازدگی به جعبه کنترل دستگاه داده می‏شود و در صورت رسیدن دمای هوا به آن حد دستگاه، به طور خودکار روشن شده و هوا را گرم‏تر می‏کند.

محبی‏منش خاطرنشان کرد: همچنین برای اطلاع باغ‏دار یا کاربر دستگاه، یک عدد هواسنج دیجیتال یا هشداردهنده دما در باغ نصب شده است که در صورت برودت هوا، از طریق ارسال پیامک به تلفن همراه باغ‏دار به وی اطلاع می‏دهد تا وی سوخت و مشعل و پروانه دستگاه را بررسی کند و در صورت نیاز به روشن‏ شدن، دستگاه مشکل سوخت یا نقص فنی نداشته باشد.

وی با اشاره به اینکه این دستگاه ساخت کشورمان است، افزود: برای به‏کارگیری هشت دستگاه اتوپلار در باغ 120 متری زند، از باغ‏های نمونه شهرستان دماوند حدود 500 میلیون ریال هزینه شده است.

رئیس مرکز خدمات کشاورزی سربندان با بیان اینکه برای خرید این دستگاه‏ها تسهیلات خوبی به کاربران آن تعلق گرفته است، تصریح کرد: با اعطای تسهیلات، دستگاه تقریباً به صورت رایگان در اختیار باغ‏داران قرار گرفته و تنها هزینه نصب و نگهداری از دستگاه به عهده آنها بوده است.

انتهای پیام/2568/ی30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول