اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هدف شناسایی خانواده‌های معلولین مجهول‌الهویه انجام شد

راه‌اندازی مرکز پذیرش موقت معلولین ذهنی در بهزیستی خراسان رضوی

مرکز پذیرش موقت معلولین ذهنی با هدف شناسایی خانواده‌های معلولین مجهول‌الهویه در بهزیستی خراسان رضوی راه‌اندازی شد.

راه‌اندازی مرکز پذیرش موقت معلولین ذهنی در بهزیستی خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی بهزیستی خراسان رضوی، هادی قیصری با بیان اینکه این مرکز به منظور شناسایی خانواده‌‌ معلولین مجهول‌الهویه راه‌اندازی شده است. اظهار داشت: در یک ماهی که از تأسیس این مرکز می‌گذرد چهار معلول مجهول‌الهویه از طریق دستگاه‌ قضایی به بهزیستی ارجاع شده‌اند که در این مرکز به صورت موقت نگهداری می‌شوند.

وی خاطر نشان کرد: از این تعداد خانواده‌های سه معلول مجهول‌الهویه از طریق خدمات مددکاری اجتماعی شناسایی و اقدام برای تحویل معلولین مذکور به خانواده‌هایشان آغاز شده است.

قیصری با بیان اینکه این مرکز با مجوز بهزیستی و به صورت غیر دولتی اداره می‌شود، گفت: هزینه‌های مرکز از طریق پرداخت یارانه نگهداری معلولین تأمین می‌گردد.

وی گفت: استان خراسان رضوی به جهت شرایط زیارتی و مهاجرتی، بیشترین معلولین ذهنی مجهول‌الهویه را در سطح کشور دارا می‌باشد.

قیصری یادآور شد: با اقدامات مددکاری و با همکاری مسئولانه‌ سایر دستگاه‌ها، شناسایی وابستگان نسبی معلولین مجهول‌الهویه امکان‌پذیر می‌باشد.

وی تصریح کرد: متأسفانه برخی خانواده‌ها با رفع مسؤولیت از خود، معلول ذهنی را به صورت ناشناس در اماکن عمومی رها می‌کنند و دستگاه قضایی نیز آنها را به بهزیستی احاله می‌دهد که این امر تعداد معلولین مجهول‌الهویه را به صورت بی‌سابقه‌ای بالا برده است.

وی گفت:‌ همه‌ ما باید مسئولیت امور خانوادگی خود از جمله نگهداری اعضای خانواده و اداره مسائل آنها را بپذیریم زیرا قانون، در مقابل افرادی که مسئولیت‌های فردی و اجتماعی خود را نپذیرند اقدامات مقتضی را انجام می‌دهد.

به گفته کارشناس مسؤول معلولین ذهنی خراسان رضوی در حال حاضر 2 هزار و 500 معلول ذهنی در مراکز شبانه‌روزی استان نگهداری می‌شوند.

انتهای پیام/صا/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول