اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بازرسی گیلان:

گفتمان نظارت و بازرسی در دستور کار است

مدیرکل بازرسی و نظارت گیلان گفت: گفتمان نظارت و بازرسی یکی از اقدام‌های مهم در برنامه پنجم توسعه بوده و در دستور کار است.

گفتمان نظارت و بازرسی در دستور کار است

سیدحمید حسینی امروز در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به برنامه‌های آینده اداره کل بازرسی استان، اظهار کرد: بحث پیشگیری از طریق توسعه فرهنگ و فرهنگ‌سازی دستگاه‌ها یکی از برنامه‌های مهم است.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی استان نباید دستگاه نظارت را مزاحم خود بدانند، تصریح کرد: باید از بازرسی استقبال شود و کمک به این فرهنگ مهم است.

این مسئول توجه به برنامه‌های بالادستی و قانون بودجه کوتاه مدت، میان‌مدت و بلند مدت را جزو برنامه‌های دیگر بازرسی استان ذکر کرد.

وی برنامه‌محوری را مورد تأکید قرار داد و گفت: در این راستا گفتمان نظارت و بازرسی جزو اقدام‌های مهم ما در برنامه پنجم توسعه است که در دستور کار قرار دارد.

حسینی، با تصریح بر اینکه فرهنگ نظارت‌پذیری در جامعه جالب نیست، خاطرنشان کرد: نباید با بغض کار شود بلکه باید به نیروها احترام بگذاریم.

وی، رسیدگی به پرداخت‌ها را از موضوعات مهم عنوان کرد و یادآور شد: تخلفات و آسیب‌های قانونی در بسیاری از اداره‌های گیلان موجب نارضایتی مردم شده است و باید جلوی این کار و روش غلط گرفته شود.

مدیرکل بازرسی و نظارت گیلان، تصویب قانون سلامت نظام اداری را یکی از اقدام‌های مهم پس از انقلاب اسلامی نامید و خاطرنشان کرد: این قانون در آبان سال 90 در مجلس مورد تصویب قرار گرفت و در دی ماه همین سال نیز ابلاغ شد.

وی محورهای این قانون را کاهش دخالت‌ها و پرداختن به نظام هماهنگ حقوق و حق نظارت مردم بر نظام اداری ذکر کرد.

حسینی، متذکر شد: شفاف‌سازی بودجه و تمرکززدایی، مبارزه با فرار مالیاتی و پولشویی، مبارزه با رانت‌خواری از ویژگی‌های قانون مذکور است.

وی با بیان اینکه قانون سلامت نظام اداری به دنبال ایجاد شفافیت در بدنه دستگاه‌ها است، یادآور شد: این قانون از حقوق مردم دفاع و با اخلالگران برخورد می‌کند.

این مسئول، ارتقای پاسخگویی نظام اداری و اعتماد مردم به دستگاه‌های اجرایی را از دیگر ویژگی‌های قانون مذکور ذکر کرد.

وی تصریح کرد: رضایت‌مندی مردم جزو اهداف مهم قانون سلامت نظام اداری است و تمام افراد مشمول این قانون هستند.

انتهای پیام/2300/صا30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول