اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دبیرخانه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان البرز:

10 هزار قلم داروی قاچاق تاریخ گذشته از عطاری‌های استان البرز کشف شد

مسئول دبیرخانه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان البرز از کشف انواع داروهای قاچاق در عطاری‌های استان خبر داد و گفت: در بازرسی‌های اخیر 10 هزار قلم از این داروها از عطاری‌های استان کشف و ضبط شده است.

10 هزار قلم داروی قاچاق تاریخ گذشته از عطاری‌های استان البرز کشف شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از اداره کل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی استانداری البرز، سعید شفیعیان درباره تأثیر داروهای گیاهی گفت: تصور عامه مردم از نبود عارضه در داروهای گیاهی و وجود مقبولیتی خاص از فروشندگان داروهای غیر شیمیایی و گیاهی در بین عامه جامعه از گذشته‌های دور باعث سوءاستفاده گروهی از افراد و فروش هزاران قلم داروی شیمیایی و مضر برای سلامت شهروندان و حتی مواد و قرص‌های روانگردان و توهم‌زا به مراجعان شده است.

وی افزود: این وضعیت ناهنجار و احساس خطری که از این ناحیه وجود داشت باعث ورود «دبیرخانه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز» و «کمیته غذا و دارو» به موضوع و تشکیل اکیپ ویژه برای بازرسی از عطاری‌های موجود در سطح استان به خصوص شهرستان‌های کرج و هشتگرد شود.

شفیعیان یادآور شد: هر چند فروشندگان و فعالان در عرصه فروش داروهای گیاهی و عطاری‌ها فعالیت پاک و خداپسندانه‌ای را دنبال می‌کنند ولی سودهای بالا و وجود بستری آماده برای سوءاستفاده از مقبولیت این فعالیت در بین مردم باعث سوءاستفاده‌های گسترده‌ای توسط برخی افراد در این عرصه شده است.

وی با استناد به گزارش‌های ارسال شده به دبیرخانه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و البرز استان البرز اعلام کرد: طی 36 مرحله گشت مشترک و بازرسی از عطاری‌های استان 10 هزار قلم داروهای شیمیایی، مضر و تاریخ مصرف گذشته، قرص و کپسول تقلبی، ژل و پماد فاسد، انواع الکل‌های غیرمجاز و داروهای ترکیبی غیرمجاز، شربت متادون، قرص‌های لاغری تقلبی و انواع و اقسام قرص‌ها و کپسول‌های توهم‌زا کشف و با تشکیل پرونده تحول مقامات قضایی شد.

انتهای پیام/2302/ی/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول