اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر اداره جهاد کشاورزی نظرآباد خبر داد:

‌160 هزار متر مربع اراضی کشاورزی در نظرآباد آزادسازی شد

مدیر اداره جهاد کشاورزی نظرآباد از آزادسازی 160 هزار متر مربع اراضی کشاورزی از دست افراد سودجو در این شهرستان خبر داد.

‌160 هزار متر مربع اراضی کشاورزی در نظرآباد آزادسازی شد

عبدالرضا روشن‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نظرآباد اظهار داشت: استان البرز و به ویژه این شهرستان دارای زمین‌های مرغوب کشاورزی و باغ‌های متعددی است که به واسطه بهره‌مندی از آب و هوای مناسب، همواره در این منطقه صنعت کشاورزی و باغداری رونق بسیار خوبی داشته است.

وی تصریح کرد: متاسفانه در گذشته و به دلیل برخی شرایط بسیاری از زمین‌های کشاورزی و باغ‌های شهرستان نظرآباد مورد تعرض افراد سودجو و ساخت و سازهای غیرمجاز قرار گرفته است.

مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان نظرآباد افزود: به همین دلیل طی سال‌های گذشته تلاش بسیاری برای شناسایی اراضی مرغوب کشاورزی و باغ‌های شهرستان نظرآباد صورت گرفت و توانستیم اقدامات خوبی برای جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز و تغییر غیر قانونی کاربری زمین‌های کشاورزی در این شهرستان انجام شد.

* حتی یک متر تغییر غیر قانونی کاربری زمین‌های کشاورزی را تحمل نمی‌کنیم

روشن‌نژاد با تاکید بر اینکه ساخت و ساز غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی و تخریب باغ‌ها و اراضی کشاورزی به صورت غیر قانونی آسیب بسیار جدی به محیط زیست و مردم وارد می‌کند و به همین دلیل تمام تلاش ما این است که جلوی این رفتارهای سودجویانه را بگیریم.

وی تاکید کرد: به طور قطع مسئولان شهرستان حتی یک متر تغییر غیر قانونی کاربری اراضی کشاورزی و باغ‌های میوه و ساخت و ساز غیرمجاز در این زمین‌های را تحمل نمی‌کنند.

مدیر اداره جهاد کشاورزی نظرآباد افزود: در همین راستا از ابتدای سال‎جاری طرح شناسایی تغییرات غیرمجاز کاربری در زمین‌های کشاورزی این شهرستان اجرا و در نهایت بیش از 470 تغییر کاربری شناسایی و گزارش شد.

روشن‌نژاد ادامه داد: همچنین در این مدت بیش از 140 مورد ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی و باغ‌های میوه نظرآباد شناسایی شد که با صدور احکام قضایی ساخت و سازها در زمین‌های فوق تخریب شد.

وی بیان داشت: در مجموع 160 هزار متر مربع از زمین‌های کشاورزی و باغی در شهرستان نظرآباد طی سال‎جاری از دست افراد سودجو آزادسازی شده و ساخت و ساز در این زمین‌ها تخریب شده است.

روشن‌نژاد در پایان تاکید کرد: مردم باید مطمئن باشند که هرگونه تغییر کاربری نیازمند طی کردن فرایند قانونی است و در صورتی که کارهای قانونی انجام نشده باشد، نهادهای قانونی و قضایی به طور قاطع با ساخت و سازهای غیرمجاز برخورد کرده و اجازه تخریب باغ‌ها و اراضی کشاورزی را به افراد سودجو نمی‌دهند.

انتهای پیام/2302/ی30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول