اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز بهداشتی آبپخش خبر داد

افزایش ساعت کاری داروخانه‌های آبپخش

رئیس مرکز بهداشتی آبپخش از افزایش ساعت کاری داروخانه‌های آبپخش خبر داد.

افزایش ساعت کاری داروخانه‌های آبپخش

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، عبدالحسین رستمی دوشنبه‌شب در دیدار مسئولان با شهروندان آبپخش اظهار داشت: توسعه شاخص‌های بهداشتی یکی از اصلی‌ترین اهدافی است که مراکز بهداشتی و درمانی در راستای تحقق آن برنامه‌ریزی و تلاش می‌کنند.

وی افزود: رهاسازی فاضلاب منازل در کوچه‌ها و خیابان‌های سطح شهر یکی از مهم‌ترین مشکلاتی است که در موارد متعدد اعتراض و شکایات شهروندان آبپخشی در محلات مختلف شهر را به دنبال داشته و رفع این مشکل بر عهده شهرداری است و مرکز بهداشتی نیز در این زمینه همکاری می‌کند.

رئیس مرکز بهداشتی شهید بهشتی آبپخش خاطرنشان کرد: نبود شبکه فاضلاب از عواملی است که سبب شکل‌گیری این موضوع می‌شود و در برخی از شهرهای مجاور و شهرهای استان بوشهر نیز شاهد چنین موضوعی هستیم.

رستمی در پاسخ به گفته شهروندان مبنی بر ضرورت فعالیت داروخانه شبانه‌روزی در آبپخش بیان داشت: از سال 85 داروخانه مراکز بهداشتی و درمانی به بخش خصوصی واگذار شده است و علاوه بر داروخانه مرکز شاهد فعالیت دو داروخانه خصوصی در شهر آبپخش هستیم.

وی اضافه کرد: در سال 90 طی هماهنگی با شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان و معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی خواستار فعالیت شبانه‌روزی یکی از داروخانه‌های مستقر در آبپخش شدیم که اعلام کردند به علت عدم توجیه و صرفه اقتصادی قادر به این امر نیستند.

این مسئول اذعان داشت: براساس قرارداد اولیه داروخانه‌های مستقر در شهر از ساعت هفت و 30 دقیقه تا 12 در شیفت اول کاری و از ساعت 16 تا 20 در شیفت دوم کاری موظف به ارائه خدمات به مردم بودند.

رئیس مرکز بهداشتی شهید بهشتی آبپخش عنوان کرد: براساس هماهنگی صورت گرفته با داروخانه‌های مستقر در آبپخش فعالیت آنها در شیفت اول کاری تا ساعت 12 و 30 دقیقه و در شیفت دوم کاری تا ساعت 21 و 30 دقیقه افزایش یافته است.

رستمی ابراز داشت: داروخانه مرکز بهداشتی و درمانی شهید بهشتی آبپخش نیز 175 قلم دارو در اختیار دارد و در تمامی ساعات شبانه‌روز به مراجعین خدمات دارویی ارائه می‌دهد.

وی افزود: بر اساس قانون داروخانه مراکز بهداشتی تنها موظف به ارائه داروهای ضروری به بیماران هستند، ولی داروخانه مرکز آبپخش خدمات دارویی گسترده‌تری ارائه می‌دهد و این امر سبب مراجعه افراد از مناطق مجاور به این داروخانه شده است.

رستمی یادآور شد: در ارتباط با دست‌فروش‌های فعال در سطح شهر انتظار داریم شهرداری به‌صورت اساسی به مساله ورود کند و این مشکل را برطرف سازد.

انتهای پیام/2452/ط30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول