اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل انجمن حمایت از معلولان آسیب نخاعی اصفهان خواستار شد

ضرورت تجدید‌نظر مجلس نسبت به قوانین و مقررات حمایت از معلولان

مدیرعامل انجمن حمایت از معلولان آسیب نخاعی استان اصفهان گفت: مجلس شورای اسلامی باید برای حمایت از معلولان و به ویژه معلولان آسیب نخاعی در قوانین و مقررات خود تجدید‌نظر کند.

ضرورت تجدید‌نظر مجلس نسبت به قوانین و مقررات حمایت از معلولان

علیرضا نصراصفهانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه معلولان آسیب نخاعی برای ادامه و اداره زندگی خود با مشکلات و چالش‌های بسیاری مواجه هستند، اظهار کرد: در گذشته بهزیستی برای تأمین بخشی از هزینه‌های معلولان، کمک‌هایی را به این افراد اختصاص می‌داده است.

وی با بیان اینکه اما از مدتی پیش از کمک‌های بهزیستی به معلولان آسیب نخاعی قطع شده است، اضافه کرد: تاکنون پیگیری‌های بسیاری از طریق صحبت با مسئولان بهزیستی در این زمینه انجام شده، اما هنوز نتیجه‌ای از این پیگیری‌ها حاصل نشده است.

مدیرعامل انجمن حمایت از معلولان آسیب نخاعی استان اصفهان با تأکید بر اینکه البته قطع این کمک‌ها تنها مربوط به اصفهان نیست و این موضوع در سیستم کشوری صورت گرفته است، تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی باید برای حمایت از معلولان و به ویژه معلولان آسیب نخاعی در قوانین و مقررات خود تجدید‌نظر کند.

وی با اشاره به اینکه نگاه‌ها و دیدگاه‌های دولت و مجلس باید نسبت به معلولان اصلاح شود، ادامه داد: همچنین دولت باید در زمینه تهیه لایحه بودجه خود اعتبارات و بودجه‌هایی را به منظور حمایت از معلولان پیش‌بینی کند.

نصراصفهانی با بیان اینکه حمایت‌های دولت و مجلس از معلولان باید براساس واقعیت‌ها باشد، تأکید کرد: در حال حاضر این حمایت‌ها براساس واقعیت‌های جامعه نیست و امور معلولان براساس واقعیت‌های موجود مورد توجه قرار نمی‌گیرد.

وی با تأکید بر اینکه شکاف قابل توجهی بین نیاز‌ها و امکانات اختصاص داده شده از سوی مسئولان نسبت به معلولان وجود دارد، افزود: کمک‌های اختصاص داده شده به معلولان، یک‌دهم از هزینه‌های این افراد را زیر پوشش قرار نمی‌دهد.

مدیرعامل انجمن حمایت از معلولان آسیب نخاعی استان اصفهان با اشاره به اینکه معلولان باید از حداقل‌های حقوق خود در سطح جامعه برخوردار باشند، اذعان داشت: حمایت از معلولان در زمینه‌های مختلف به تصمیمات کشوری بستگی دارد.

وی با بیان اینکه هیئت دولت باید نسبت به معلولان نگاه ویژه داشته باشد، اظهار کرد: مسائل و امورات معلولان باید زیر پوشش سازمان تأمین اجتماعی قرار بگیرد و با تحقق این موضوع درصد بالایی از مشکلات این افراد برطرف می‌شود.

انتهای پیام/63004/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول