اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست شرکت گاز خراسان جنوبی خبر داد

برخورداری 61 درصدی جمعیت روستایی فردوس از گاز

سرپرست شرکت گاز خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر بیش از 61 درصد جمعیت روستایی شهرستان فردوس از نعمت گاز برخوردار هستند.

برخورداری 61 درصدی جمعیت روستایی فردوس از گاز

به گزارش خبرگزاری فارس از فردوس، فرشید دشتی امشب در مراسم افتتاح پروژه گازرسانی به روستاهای خانیک و انارستانک شهرستان فردوس اظهار کرد: در حال حاضر شهرستان فردوس دارای 225 کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع و 8 هزار و 325 انشعاب شهری و روستایی است.

وی با اشاره به وجود 11 هزار و 948 مشترک شهری و یک هزار و 872 مشترک روستایی در شهرستان فردوس، افزود: در حال حاضر 98 درصد جمعیت شهری و 61 درصد جمعیت روستایی شهرستان فردوس از نعمت گاز برخوردار هستند.

سرپرست شرکت گاز خراسان جنوبی تصریح کرد: برخورداری 61 درصدی جمعیت روستایی فردوس از نعمت گاز به نسبت متوسط استان خراسان جنوبی از جایگاه خوبی برخوردار است.

دشتی یادآور شد: هم‌اکنون روستاهای افقو، انارستانک، خانیک، خانکوک، باغستان علیا، باغستان سفلی، حسین‌آباد، برون و مهران کوشک از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.

بهره‌‌برداری از پروژه گازرسانی روستای خانیک و انارستانک

وی اذعان داشت: پروژه گازرسانی به روستاهای خانیک و انارستانک با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 850 میلیون تومان مورد بهره‌‌برداری قرار می‌گیرد.

سرپرست شرکت گاز خراسان جنوبی اجرای 29 کیلومتر خط تغذیه و شبکه توزیع، احداث یک دستگاه تقلیل فشار به ظرفیت 500 متر مکعب در ساعت و نصب 240 علمک گاز را از جمله مشخصات پروژه گازرسانی به روستاهای خانیک و انارستانک عنوان کرد.

دشتی تعداد افراد بهره‌مند از این پروژه را 250 خانوار اعلام کرد و افزود: در دولت نهم و دهم تعداد زیادی از روستاهای استان از نعمت گاز برخوردار شدند.

بخشدار مرکزی فردوس نیز خدمات دولت نهم و دهم را بی‌نظیر و غیرقابل مقایسه با دیگر دولت‌ها دانست و تصریح کرد: ایجاد اشتغال برای مردم روستا باید از اولویت‌های کاری مسئولان باشد.

سیدحسن بزم‌آرا یادآور شد: در حال حاضر زیرساخت‌های لازم در روستاها فراهم شده و باید برای اشتغال مردم روستا برنامه‌ریزی شود چرا که معیشت روستاییان بر پایه دامداری و کشاورزی است.

وی مهم‌ترین مشکل دو روستای خانیک و انارستانک را بی‌آبی عنوان کرد و گفت: با حفر چاه کشاورزی مشکل بی‌آبی شدید این دو روستا برطرف می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی نیز در جمع مردم روستای خانیک برای بررسی و پیگیری مشکل بی‌آبی دو روستای خانیک و انارستانک قول مساعد داد و افزود: در نخستین فرصت این موضوع بررسی و بازدید میدانی از محل انجام می‌شود.

قهرمان رشید تصریح کرد: در صورت تایید کارشناسان و بازدید از محل، با حفر چاه در روستا موافقت و مشکل بی‌آبی در این دو روستا مرتفع می‌شود.

انتهای پیام/69007/ذ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول