اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور استاندار آذربایجان غربی اعلام کرد

جهاد کشاورزی بالاترین سهم هزینه‌ای پروژه‌های افتتاحی هفته دولت در آذربایجان غربی

مشاور استاندار آذربایجان غربی گفت: بیش‌ترین سهم هزینه‌ای پروژه‌های افتتاحی هفته دولت آذربایجان غربی به ترتیب مربوط به جهاد کشاورزی، صنایع و معادن و راه و شهرسازی بوده است.

جهاد کشاورزی بالاترین سهم هزینه‌ای پروژه‌های افتتاحی هفته دولت در آذربایجان غربی

مجتبی فوقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: هفته دولت فرصت مغتنمی برای ارائه عملکردهای دولت در نظام جمهوری اسلامی است که  گوشه‌ای از این توانمندی‌ها در قالب افتتاح پروژه‌های مختلف در هفته دولت به نمایش گذاشته می‌شود.

وی تعداد پروژه‌های افتتاحی در هفته دولت در آذربایجان غربی را 438 پروژه اعلام و تصریح کرد: این پروژه‌ها در قالب 362 پروژه روستائی و 76 پروژه شهری بوده‌اند.

فوقی جمع کل هزینه‌های انجام این پروژه‌ها را یک میلیون و 493 هزار و 220 میلیون ریال عنوان کرد و افزود: جمع کل هزینه‌های انجام پروژه‌های شهری 658 هزار و 778 میلیون ریال و جمع کل هزینه‌های تکمیل پروژه‌های بخش روستائی 834 هزار و 442 میلیون ریال بوده است.

مشاور استاندار آذربایجان غربی بیش‌ترین هزینه برای پروژه‌های شهری را به ترتیب مربوط به سازمان صنعت، معدن و تجارت، راه و شهرسازی، شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، مخابرات و اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان دانست.

وی همچنین جهاد کشاورزی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و شرکت گاز استان را به ترتیب سه دستگاه ارائه‌دهنده پروژه‌های بخش روستائی با صرف بیش‌ترین هزینه اعلام کرد.

فوقی در مجموع جهاد کشاورزی را به عنوان دستگاه ارائه‌دهنده پروژه‌هایی با بیش‌ترین هزینه انجام، در میان کل پروژه‌های شهری و روستائی عنوان کرد و افزود: پس از آن، سازمان صنعت، معدن و تجارت و اداره کل راه و شهرسازی استان در ردیف دوم و سوم قرار دارند.

مشاور استاندار آذربایجان غربی با اعلام این خبر تصریح کرد: البته برخی دستگاه‌های اجرایی پروژه‌های بین‌شهری و استانی نیز ارائه داده‌اند که در قالب تفکیک فوق گنجانده نشده است.

فوقی در همین راستا خاطرنشان کرد: اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، افزون بر 641 میلیارد ریال از محل تسهیلات بانکی برای تکمیل این پروژه‌ها هزینه کرده است.

انتهای پیام/61006/ر30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول