اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه رودهن خبر داد

آغاز طرح ضیافت اندیشه در رودهن/ افزایش توجه به مسائل قرآنی در دانشگاه‏ها

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن از آغاز طرح ضیافت اندیشه در رودهن و افزایش توجه به مسائل قرآنی در دانشگاه‏ها در قالب اجرای این طرح خبر داد.

آغاز طرح ضیافت اندیشه در رودهن/ افزایش توجه به مسائل قرآنی در دانشگاه‏ها

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن، به همت دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و با همکاری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن، معاونان و همکاران دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن، طرح ضیافت دانشجویی برای مدت سه هفته در این دانشگاه آغاز به کار کرد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن در این مراسم ضمن گرامیداشت هفته دولت و ادای احترام به روح بلند شهیدان رجایی و باهنر و آرزوی موفقیت برای دولت یازدهم و همه کارمندان خدوم، به بیان اهمیت و جایگاه علمی و معنوی طرح ضیافت اندیشه پرداخت.

حجت‏الاسلام والمسلمین ابراهیم سراج در خصوص اهداف این طرح اظهار داشت: این طرح که چند سالی است که از سوی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‏ها برگزار می‏شود، با هدف ارتقای دانش دینی و اندیشه سیاسی دانشجویان انجام می‏پذیرد و آثار و برکات علمی و معنوی فراوان و ماندگاری دارد.

دین‏شناسی از اهمیت فراوانی برخوردار است

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن افزود: از نظر دین مبین اسلام، «تفقه در دین» که معنای عام آن دین‏شناسی است، از اهمیت فراوانی برخوردار بوده؛ به گونه‏ای که در متون دینی ما احادیث و روایات متعددی در این باب وارد شده است.

سراج اضافه کرد: بر این اساس، باید به این امر اهتمام بیشتری شود و این‏گونه حرکت‏های علمی و فرهنگی مسئله برای عصر حاضر و شرایط ضد فرهنگی حاکم بر جهان و هجمه‏های صاحبان زر و زور علیه اعتقادات اسلامی و انسانی از ضرورت بیشتری برخوردار است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: دین اسلام، دین خردورزی و اندیشه است؛ به همین جهت به مسئله تعقل و تفکر با هدف دستیابی به شناخت صحیح اهمیت فراوانی داده است؛ به گونه‏ای که آیات متعددی از قرآن کریم ناظر بر این امر است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن اضافه کرد: بنابراین از جنبه عمومی قضیه بر هر فرد مسلمانی ضرورت دارد تا همواره در زندگی خود به این مسئله توجه کند.

سراج بیان کرد: اما از جنبه خاص، این ضرورت برای دانش‏‌پژوهان که می‏توانند الگوهای فکری و رفتاری جامعه باشند، از ضرورت بیشتری برخوردار است.

وی تصریح کرد: بر همین اساس، «طرح ضیافت اندیشه» تلاش می‏کند تا با فعالیت خود به بخشی از این ضرورت‏ها به صورت برنامه‏ریزی شده جامه عمل بپوشاند؛ امیدواریم که شرکت‏کنندگان در این طرح با اهتمام خود بهره‏های علمی و معنوی لازم را کسب کنند.

توجه به مسائل قرآنی در طرح ضیافت اندیشه

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن در مورد اهم برنامه‏های طرح اظهار کرد: در این طرح، صبح‏ها دروس اصلی و عصرها، دروس فوق‏برنامه تدریس می‏شود که البته حضور دانشجویان در همه این کلاس‏ها ضروری است.

سراج افزود: در این طرح، برنامه‏های پذیرایی ناهار و میان‏ وعده نیز وجود دارد که به صورت رایگان از دانشجویان پذیرایی به عمل می‏آید و در خلال طرح، دو اردوی یک روزه نیز برای شرکت‏کنندگان پیش‏بینی شده است.

وی در خصوص موضوعات مورد تدریس در این طرح گفت: در موضوع قرآنی به دو مبحث قرآن در قرآن و بهشت و دوزخ در قرآن پرداخته می‏شود.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن افزود: در موضوع سیاسی، دو مبحث کارآمدی نظام و جنگ نرم و در موضوع اخلاق به عناوین مبانی و اصول سبک زندگی، سبک زندگی در شادی و نشاط سبک زندگی در تعلیم و تعلم سبک زندگی در محیط خانواده و سبک زندگی در بهداشت و سلامت پرداخته می‏شود.

سراج اضافه کرد: همچنین در دروس فوق برنامه، مباحث مختلف پرسش و پاسخی و رفع شبهات، تحلیل فیلم، بررسی شبکه‏‏های اجتماعی و برنامه‏های ورزشی در نظر گرفته شده است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن افزود: توصیه من به دانشجویان شرکت‏کننده در طرح این است که این فرصت علمی و فرهنگی ویژه را ارج نهاده و با حضور منظم و فعال خود توشه‏های علمی و معنوی بیشتری کسب کنند.

انتهای پیام/2568/ط/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول