اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور تمام استان‌های کشور

همایش سراسری «عشایر، نظم وامنیت» در اردبیل برگزار شد

اولین همایش ملی و سراسری نظم و امنیت ملی عشایر به میزبانی اردبیل و با حضور صاحب‌نظران استان‌های کشور آغاز شد.

همایش سراسری «عشایر، نظم وامنیت» در اردبیل برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در آیین افتتاح این همایش که صبح امروز و در سالن ولایت اردبیل آغاز شد فرمانده انتظامی استان اردبیل در سخنانی از جامعه عشایری به عنوان گنجینه ارزشمندی از توانمندی‌ها و تولید قدرت ملی یاد کرد.

امیر ابراهیم کریمخانی اظهار داشت: نقش عشایر در حوزه اقتصادی تقویت معیشت مردم و حفظ مرزهاست و پاسداری از آن یک نقش بی‌بدیل است که امیدواریم در ارتقای این جایگاه اصیل همه تلاش کنیم.

وی خاطرنشان کرد: از یک سال پیش سعی و همت‌مان را به کار گرفتیم تا این همایش به صورت ملی برگزار شود که در این زمینه از صاحب‌نظران و اساتید مجرب کشوری دعوت کردیم تا مقالات خود را ارائه کنند.

فرمانده انتظامی استان اردبیل از ارسال 560 مقاله به این همایش سراسری خبر داد و یادآور شد: 405 مقاله از این تعداد مورد پذیرش واقع شده و در این همایش تعداد 26 مورد از آنها ارائه می‌شود.

چاپ کتاب از مقالات برتر

کریم‌خانی با یادآوری اینکه از مجموع مقالات ارائه شده در قالب یک کتاب رونمایی خواهد شد، گفت: این کتاب در اختیار علاقمندان قرار می‌گیرد تا بتوان از نتایج تحقیقات و پژوهش‌ها و مطالعات انجام شده در خصوص عشایر و ضرورت برقراری نظم و امنیت استفاده کنیم.

این مسئول عنوان کرد: در این برنامه علمی، تحقیقاتی و پژوهشی آنچه که مدنظر می‌باشد دست‌یابی به نتایج تحقیقات و پژوهش‌هایی است که در خصوص کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه عشایری و ارتقای امنیت این جامعه مدنظر بوده و همیشه بر آن تاکید شده است.

فرمانده انتظامی استان اردبیل با بیان اینکه چالش جدی امنیتی در جامعه عشایری استان اردبیل وجود ندارد، ابراز داشت: ما به رغم آنکه استان اردبیل را یک استان امن و پایدار در این حوزه می‌دانیم اما معتقدیم برای حل مشکلات جامعه عشایری باید با دقت نظر و کارهای علمی، تحقیقاتی و پژوهشی سعی کرد تا برخی کاستی‌ها و نگرانی‌ها را در این حوزه به حداقل رساند.

کریم‌خانی افزود: عشایر سلحشور شاهسون در این استان در طول تاریخ مرزداران حقیقی این سرزمین از لحاظ اعتقادی، دینی، باورهای اسلامی و انسانی بودند و قطعاً‌ این ظرفیت‌ می‌تواند به سرعت توسعه پیدا کرده و ارتقا یابد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عشایر استان از دو ایل بزرگ شاهسون و قره‌داغ و دو طایفه مستقل شاطرانلو و فولاد‌لو تشکیل شده به طوری که عشایر استان با 12 هزار و 818 خانوار با جمعیت 66 هزار و 521 نفر در 572 قشلاق، هفت زیست بوم، 51 سامانه، 45 طایفه مستقل و یک هزار و 527 اوبه زندگی می‌کنند.

از نظر مقایسه آماری عشایر استان اردبیل 6 درصد جمعیت استان و در کل 5.6 درصد جمعیت عشایر کشور را تشکیل می‌دهند که عشایر این استان در 10 شهرستان این منطقه پراکنده‌اند.

انتهای پیام/62001/ی30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول