اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت مرغ تخم‌گذار:

عرضه و تقاضا عامل اصلی تعیین قیمت تخم‌مرغ است

مدیرعامل شرکت مرغ تخم‌گذار گفت: عرضه و تقاضای مصرف‌کنندگان عامل اصلی تعیین قیمت تخم‌مرغ است و بازار این محصول است که سبب افزایش یا کاهش قیمت می‌شود.

عرضه و تقاضا عامل اصلی تعیین قیمت تخم‌مرغ است

محمدرضا نقشینه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به وضعیت بازار تخم‌مرغ اظهار کرد: در حال حاضر قیمت گذاری‌ها بر اساس تقاضای بازار است و مرغداری‌ها هیچ تاثیری در روند افزایش قیمت تخم مرغ ندارند.

وی  با توجه به اینکه هیچ سازمانی مسئولیت نظارت قیمت گذاری بر تخم مرغ را ندارد، تاکید کرد: مرغداران مجوزی مبنی بر فروش تخم مرغ با قیمت بالا تر از نرخ بازار ندارند و مسئولیت قیمت گذاری بر این کالا نیز بر عهده هیچ ارگانی نیست و فروشندگان همگام با تحولات بازار به عرضه تخم مرغ به قیمت روز می‌پردازند.

مدیرعامل شرکت مرغ تخم‌گذار افزود: قیمت امروز تخم مرغ درب مرغداری از کیلویی 3 هزار و 700 تومان تا 3 هزار و 900 تومان متغییر است و نسبت به روز گذشته تغییر چندانی نداشته است.

وی کاهش دما را یکی از علل افزایش قیمت دانست و بیان کرد: با کاهش دما و بالا رفتن تقاضا برای مصرف تخم مرغ قیمت این محصول نیز رو به افزایش می‌رود.

نقیشه با اشاره به زیان وارده بر مرغداران اذعان کرد: این افزایش قیمت‌ها سبب جبران زیان‌هایی که در چند ماه گذشته به مرغداران وارد شده نیست و دولت باید زمینه را برای جبران خسارت‌های مرغداران فراهم سازد.

وی ادامه داد: خواسته مرغداران جهت تثبیت بازار و حفظ تعادل بازار تخم مرغ دریافت قیمت تمام شده محصول به علاوه 10 درصد سود ثابت، در طول سال است.

مدیرعامل شرکت مرغ تخم‌گذار با اعلام آمادگی برای ارائه تخم مرغ با نرخ پایین بیان کرد: شرکت مرغ تخم گذار در مورد ارائه تخم مرغ با قیمت پایین‌تر در مراکز زیر نظر سازمان تعذیرات حکومتی و سازمان بازرگانی استان اصفهان اعلام آمادگی کرده و تمایل به همکاری با این ارگان‌ها برای عرضه این محصول به مصرف‌کنندگان است.

وی در پایان با اشاره به ضرر و زیان مرغداری‌ها در زمان کاهش قیمت‌ها اظهار کرد: زمانی که قیمت تخم مرغ با توجه به بالا رفتن نهاده‌های دامی و هزینه‌های جاری پایین می‌آید کسی از ضرر و زیان مرغداران نمی‌پرسد و توجهی به این موضوع ندارد، اما در شرایطی که قیمت‌ها کمی متزلزل شود تمام توجهات به این سمت معطوف می‌شود.

انتهای پیام/63015/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول