اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان امور عشایری کشور عنوان کرد

جلوگیری از خسارت 15 هزار میلیارد تومانی به عشایر

رئیس سازمان امور عشایری کشور گفت: با پیش‌بینی‌ها و اقدامات پیشگیرانه از وارد آمدن 15 هزار میلیارد تومان خسارات به جامعه عشایری جلوگیری کردیم.

جلوگیری از خسارت 15 هزار میلیارد تومانی به عشایر

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، جهانشاه صدیق ظهر امروز در همایش سراسری «عشایر، نظم و امنیت» در اردبیل اظهار داشت: عشایر سختکوش ما همچنان در سنگر کار و تلاش و تولید حضور پیدا کرده و متعهدانه سعی می‌کنند در این عرصه بخش عظیمی از نارسایی‌ها و آثار تحریم اقتصادی بیگانگان را به شایستگی بزدایند.

وی با یادآوری اینکه عشایر با توجه به خشکسالی امسال دوران سخت و مشقت‌باری را سپری می‌کنند، خاطرنشان کرد: جامعه عشایری به رغم این مشکلات و تنگناها ناشی از خشکسالی سعی می‌کند عزت‌مندانه پشتیبان عرصه تولید و خودکفایی کشور باشد.

رئیس سازمان امور عشایری کشور با یادآوری اینکه جامعه عشایری کشور در عرصه‌های مختلف سعی در ارائه خدمات متنوع به هموطنان دارند، گفت: برای حل مشکل آبرسانی به مناطق عشایری از 450 تانکر آبرسانی سیار و 37 تانکر ثابت استفاده می‌کنیم تا نارسایی‌ها در این حوزه برطرف شود.

صدیق یادآور شد: با توجه به اینکه در قشلاقات آثار خشکسالی نمود بیشتری یافته و تا دو ماه آینده نیز عشایر وارد قشلاقات می‌شود، سعی بر این است تا مشکلات و دغدغه‌های عشایر را برای ورود به قشلاقات برطرف کنیم.

این مسئول با بیان اینکه با اقدامات پیشگیرانه و حرکت‌های مطلوب سعی کردیم از وارد آمدن 15 هزار میلیارد تومان خسارت به جامعه عشایری جلوگیری کنیم، عنوان کرد: اگر این اقدامات صورت نمی‌گرفت، خسارت ناشی از خشکسالی امسال به مراتب بیشتر از رقم فعلی می‌شد.

رئیس سازمان امور عشایری کشور با اذعان به کاهش 10 تا 15 درصدی تولیدات جامعه عشایری در عرصه دامی، زراعی و باغی افزود: سالانه 180 هزار تن گوشت تولید می‌کنیم که امسال این میزان تولید به کمتر از 160 هزار تن کاهش یافته است.

صدیق از پرداخت تسهیلات و تامین نقدینگی برای تهیه نهاده‌های مورد نیاز دامی جامعه عشایری خبر داد و افزود: ما در تلاش هستیم تا تولیدات جامعه عشایری در حوزه گوشت قرمز به بیش 250 هزار تن برسد.

وی ادامه داد: در همین راستا از سال گذشته طرح‌ها و برنامه‌هایی را به صورت پایلوت در استان‌های خراسان رضوی و شمالی اجرا کرده‌ایم که امسال نیز این طرح در 10 استان کشور اجرایی و عملیاتی می‌شود.

رئیس سازمان امور عشایری کشور با بیان اینکه جامعه عشایری نقش پیشتازی را در حفظ و حراست از امنیت کشور چه در دوران جنگ و چه صلح به نمایش گذاشتند، گفت‌: عشایر ما با تولیدات ارزشمند خود به معنای واقعی امنیت اقتصادی برقرار کرده و به کاهش آسیب‌ها در این زمینه کمک کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، صدیق در پایان سخنان خود با قدردانی از برگزار‌کنند‌کنندگان همایش «عشایر، نظم و امنیت، در اردبیل ابراز داشت: امیدواریم برگزاری این همایش‌ها به ارتقای شاخصه‌های مولفه امنیت بیش از هر زمان دیگر کمک کند.     

انتهای پیام/62004/ب30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول