اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان خبر داد

اختصاص بیش از یک میلیارد ریال اعتبار به فعالیت‏‌های قرآنی در سمنان

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان گفت: در مجموع، یک میلیارد و 41 میلیون ریال اعتبار برای انجام فعالیت‏‌های قرآنی در سال 92 برای استان سمنان تعریف شده است.

اختصاص بیش از یک میلیارد ریال اعتبار به فعالیت‏‌های قرآنی در سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان، حجت‏‌الاسلام علی شکری در نشستی با مربیان و مدیران مراکز قرآنی بخش بیارجمند در محل کانون فرهنگی تبلیغی این شهر ضمن بیان اینکه قرآن کریم انسان را در مسیر حق قرار می‏‌دهد، افزود: قرآن کلام وحی، کتاب هدایت و به عبارت امروزی، نقشه راه زندگی انسان است.

وی اضافه کرد: علاوه بر این، قرآن کریم نحوه تعامل انسان در موج‏‌های اجتماعی همانند خانواده، جامعه و روابط بین کشورها را بیان می‏‌کند و به اصول اخلاقی فردی و اجتماعی انسان اشاره دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان اظهار داشت: قرآن کریم نورانیت خاصی به انسان عطا کرده و قلب فرد را مملو از نورخدایی می‏‌کند.

شکری با تأکید بر آموزش قرآن به خردسالان تصریح کرد: در دین مبین اسلام، تأکید زیادی بر آموزش خردسال شده و حتی در برخی از روایات آمده که فرزندان خود را در دوران کودکی برای اقامه نماز یا رفتن به اماکن مذهبی همراهی کنید.

وی افزود: کودکان باید از ابتدا که قدرت فهم و یادگیری برایشان فراهم می‏‌شود، با قرآن کریم، این کلام آسمانی آشنا شوند و آموزش آن را فراگیرند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان گفت: قرآن کریم انسان را در مسیر حق قرار می‏‌دهد و او را از باطل جدا می‏‌کند و به تعبیر خود خداوند تبارک و تعالی، این کتاب، فرقان یعنی جداکننده حق و باطل است.

شکری تصریح کرد: قرآن کریم برای جامعه ما باید اهمیت ویژه‌‏ای داشته باشد و فقط به استخاره، مجالس ختم و قرائت سر قبور منحصر نشود، بلکه معنی، مفاهیم و آموزه‏‌های این کتاب آسمانی برای مردم تفسیر شود.

وی گفت: چگونگی آموزش به کودکان یکی از مسائل مهم و اساسی آموزشی است که باید خانواده‏‌ها و همچنین معلمان مراکز آموزشی بدان توجه کنند و خود، جلوه مفاهیم بلند قرآنی و به عبارتی عامل این کتاب آسمانی کریم باشند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با بیان اینکه قرآن کریم همیشه انسان را دعوت به عمل صالح، لین در قول، صدق در گفتار و وفای به وعده کرده است، اظهار داشت: اگر قرآن توسط والدین در خانواده یا معلمان در مراکز آموزشی و محیط‏‌های اجتماعی  به کار گرفته شود، جامعه قرآنی شکل می‌‏گیرد.

وی گفت: 17 مؤسسه و مرکز دارای مجوز از اداره کل تبلیغات اسلامی سمنان در این زمینه در استان سمنان فعالیت دارند و در مجموع، یک میلیارد و 41 میلیون ریال اعتبار برای انجام فعالیت‏‌های قرآنی در سال 92 برای استان سمنان تعریف شده است.

شکری با انتقاد از کم‏بودن اعتبارات بخش قرآن تصریح کرد: مدیران تصمیم‏‌گیر در حوزه برنامه‏‌ریزی، بودجه‏‌نویسی و توزیع بودجه باید به اهمیت آموزش قرآن در تمام دوران زندگی انسان توجه کنند.

انتهای پیام/2249/س/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول