اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد مازندران:

جشنواره‌های قرآنی مددجویان در سطح مناسبت‌تری برگزار شود

مدیرکل کمیته امداد مازندران گفت: مسئولان فرهنگی کمیته امداد کشور برای برگزاری جشنواره‌های قرآنی مددجویان این نهاد، در سطحی بالاتر برنامه‌ریزی کنند.

جشنواره‌های قرآنی مددجویان در سطح مناسبت‌تری برگزار شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان فریدونکنار، ابراهیم باغبانی صبح امروز  در مراسم اختتامیه جشنواره قرآنی استان‌های قم، اردبیل، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، زنجان در اردوگاه شهید رجایی مازندران در فریدونکنار اظهار داشت: جشنواره قرآنی یکی از برنامه‌های خوبی است که امسال برنامه‌ریزی شده است.

وی با تاکید بر قرار گرفتن دامان قرآن تصریح کرد: مشکلات، تلاطم‌ها و گرفتاری‌های زیادی که در جهان وجود دارد، باید موجب عبرت باشد.

باغبانی با بیان اینکه به دلیل دوری از قرآن، انحرافات نیز زیاد شده است، گفت: ما هم به عنوان واقعیت با صورت قرآن نزدیک هستیم اما با سیرت آن فاصله زیادی داریم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی مازندران با تاکید بر هدایت قرآنی ابراز داشت: لازمه رسیدن به هدایت قرآنی، تقوا است.

وی با بیان اینکه اگر تقوا در درون ما نهادینه نشود قرآن را می‌خوانیم ولی آثار آن اندک است، ادامه داد: ممکن است کسی در ماه مبارک رمضان چهار بار قرآن را به صورت کامل قرائت کرده باشد اما حرکت و عمل قرآنی نداشته باشد.

باغبانی با اشاره به اینکه قرآن را احترام می‌کنیم، ذکرهای  زیادی از آن را به کار می‌بریم، خاطرنشان کرد: کاربرد آن فقط این نیست که برای مسافرت رفتن از زیر آن رد شویم، آیا قرآن فقط تجوید و لحن‌های مختلف، ترتیل و حفظ است، باید بدانیم که قرآن همه این‌ها نیست.

وی با بیان اینکه همه این موارد در قرآن آموزی وسیله‌ای است برای تقوا، ابراز داشت: تربیت قرآنی تا زمانی که در کنار آن تقوا نباشد، صورت نمی‌گیرد.

مدیرکل کمیته امداد مازندران متذکر شد: انسان تربیت یافته قرآنی با تقوا به هدف می‌رسد و تا تقوا نباشد، قرآن تربیت‌کننده نیست.

وی در ادامه به بیان برخی از مشکلات جهان اسلام اشاره کرد و گفت: شاید کشور ما مشکلاتی که آنها با آن درگیر هستند را نداشته باشد اما بسیاری از مشکلات خاص خود را دارد.

باغبانی به تهدیدهایی که امروز در جهان اسلام با آن مواجه است، اشاره کرد و افزود: نوک پیکان حمله دشمنان ایران است که چراغ هدایت جامعه اسلامی را به دست گرفته است.

وی با بیان اینکه دشمن به دلیل ناراحتی از ایران و به خطر افتادن منافع خود به کشورهای همسایه حمله می‌کند، ابراز داشت: شرایط خاورمیانه شرایط ویژه است و تسلط بر خاورمیانه و ضربه‌زدن به ایران و حزب‌اللهی از اهداف اسرائیل در منطقه است.

مدیرکل کمیته امداد مازندران با بیان اینکه اگر دولت‌‌های اسلامی همسایه منطقه قرآنی بودند، پدیده‌ای به نام اسرائیل نداشتیم، اظهار داشت: اگر خرج‌هایی که دولت‌های عرب برای اسرائیل کردند برای اسلام می‌کردند اسرائیل را نابود می‌کردند.

باغبانی با بیان اینکه باید در شیوه‌های آموزشی ما عمیق سیره عملی ائمه اطهار گنجانده شود، افزود: تدبیر در قرآن از مواردی است که مقام معظم رهبری روی آن تاکید دارند.

وی با اشاره به اینکه تدبیر در قرآن به معنای واقعی می‌تواند سازندگی ایجاد کند، گفت: ما اگر در طول روز حداقل یک آیه قرآن را بخوانیم، حفظ کنیم، و از تفاسیر ارائه شده قرآنی استفاده کنیم و به آن عمل کنیم در طول سال 365 مورد از نکته‌های قرآنی را باید به درستی درک کردیم و در مسیر عمل آن قرار می‌گیریم.

مدیرکل کمیته امداد مازندران در ادامه با اشاره به ضرورت استفاده از فرصت‌ها به شرکت‌کنندگان در این جشنواره قرآنی تاکید کرد: اینکه می‌گوید وقت نداریم، درست نیست، چون برنامه نداریم می‌بینیم وقت ما هدر می‌رود.

وی افزود: چیزی به نام وقت نداریم، صحیح نیست، بلکه برنامه نداریم، جوانان این مسئله را در دستور کار قرار دهند.

باغبانی با اشاره به ضرورت برنامه‌ریزی توسط مسئولان فرهنگی کمیته امداد کشور برای برگزاری جشنواره‌های قرآنی مددجویان این نهاد در سطحی بالاتر خاطرنشان کرد: هر چه در این زمینه برنامه‌ریزی شود کم است و هدایت خانواده‌های امداد به سمت کانون‌های حرفه‌ای قرآن بسیار ارزشمند است.

وی با بیان اینکه کانون‌های قرآنی با قابلیت بالا در همه استان‌ها وجود دارد، گفت: هر چه سطح جشنواره‌های فرهنگی غنی باشد استان‌های شرکت‌کننده در سطح بالاتر شرکت می‌کنند.

انتهای پیام/86003/ح40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول