اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار گلستان خبر داد

تغییر 80 درصد از اعضای شوراهای گلستان

معاون عمرانی استاندار گلستان از تغییر 80 درصد از اعضای شوراهای استان خبر داد و گفت: حدود 20 درصد از شوراهای شهر و روستا از دوره سوم وارد دوره چهارم شدند.

تغییر 80 درصد از اعضای شوراهای گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، عبدالرضا دادبود پیش از ظهر امروز در مراسم تحلیف چهارمین دوره منتخبین شوراهای اسلامی شهر و روستا در گرگان اظهار داشت: با توجه به اینکه اکثر شورائیان دوره چهارم افراد جدیدی را تشکیل می‎دهند باید بدانند که ساز و کار تصمیم‎گیری با رعایت اصول اخلاقی انجام شود چراکه یکی از مشکلات اساسی ما در سطح استان و کشور رعایت نکردن ساز و کارهاست.

وی با تاکید بر اینکه نظر جمعی و عدم کارشکنی از اولویت‎های کار شورائیان است، تصریح کرد: اعضای شورا بر سر منافع مردم نباید معامله کنند همه باید به قانون تن دهند چراکه شورا حاصل خرد جمعی است بنابراین در تصمیم‎گیری‎ها و تصویب مصوبات باید قانون در راس باشد.

شورائیان به ساختار تصمیم‎گیری و مقررات پایبند باشند

معاون عمرانی استاندار گلستان متذکر شد: اگر اعضای شورا در ساختارهای تصمیم‎گیری به قانون تن ندهند شورا با چالش مواجه می‎شود که این مسئله بیشتر مبتلابه شوراهای روستایی است.

دادبود با بیان اینکه ساز و کار تصمیم‎گیری در شورا بر اساس خرد جمعی اتفاق می‎افتد، ابراز داشت: انرژی، کار و تلاش باید صرف خدمت به مردم، کارهای خلاقانه، نظارت و همدلی شود و شورائیان به ساختار تصمیم‎گیری و مقررات پایبند باشند.

وی در خصوص انتخاب هیئت رئیسه شورا گفت: در طول سال‎های اخیر بیشتر درگیر این موضوع بودیم که برخی شوراها تمام انرژی خود را روی انتخاب هیئت رئیسه می‎گذارند اینها حاشیه‎ها و مسائلی است که نباید به آن پرداخته شود، لذا از همین الان فتیله اختلافات برای انتخاب هیئت رئیسه باید پایین کشیده شود.

نظارت در حوزه شهری و روستایی باید تقویت شود

معاون عمرانی استاندار گلستان افزود: شناخت مقررات، اولویت‎بندی برنامه‎ها و برنامه‎ریزی در امور بر اساس توانمندی و اختیارات از جمله مواردی است که اعضای شورا باید به آن اهمیت بدهند.

دادبود با بیان اینکه نظارت در حوزه شهری و روستایی باید تقویت شود، اذعان کرد: نخستین اقدامی که شورا باید انجام دهد انتخاب شهردار و دهیار است و تا این مسئله تصمیم‎گیری نشود هیچ دستور کار دیگری قابل اجرا نخواهد بود.

وی خطاب به اعضای جدید شورا بیان داشت: باید هر چه زودتر مدیر را انتخاب کنید تا زودتر وارد کار برنامه‎ریزی و اجرا شوید، نباید این فرصت کوتاه چهار ساله که می‎تواند خیلی مفید باشد به راحتی از دست بدهید.

تلاش برای یک شروع خوب در شورا

معاون عمرانی استاندار گلستان گفت: همه تلاش‎مان را می‎کنیم در کنار اعضای شورا یک شروع خوب استارت بخورد و بلافاصله کلاس‎های آموزشی را به صورت فشرده شروع خواهیم کرد و توقع داریم اعضا در این دوره‎ها با جدیت ورود کنند تا طی مدت دو ماه آتی به نقطه مطلوب برسیم.

انتهای پیام/83001/ی30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول