اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مسئولین شهرستان چناران

مراسم تحلیف منتخبین شوراهای اسلامی شهر و روستای چناران برگزار شد

مراسم تحلیف و آغاز به کار چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستای شهرستان چناران با حضور مسئولین شهرستان برگزار شد.

مراسم تحلیف منتخبین شوراهای اسلامی شهر و روستای چناران برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از چناران، فرماندار شهرستان چناران ظهر امروز در این مراسم گفت: رای مردم امانت و هدیه‌ای برای خدمت‌رسانی است.

سیدعلی حسینی افزود: نهاد شوراها یک نهاد نوپا است که قوانین و مقررات آن نیاز به واکاوی دارد و اعضای شوراها در مسیر خدمت و پاسداشت هدیه و امانت مردم حرکت کنند و منتخبان شرح وظایف شوراها را مطالعه کنند.

وی ادامه داد: شوراها جایگاه ویژه‌ای در قانون اساسی دارند و تصمیمات شوراها باید مبتنی بر موازین دین و قانون باشد.

حسینی به کمیته تطبیق اشاره کرد و اظهار داشت: این کمیته مصوبات شوراهای اسلامی را بر اساس موازین قانونی بررسی می‌کند و از جمله وظایف شوراهای اسلامی روستاها نظارت دقیق بر امور مالی دهیاری‌ها و شوراهای اسلامی شهرها نظارت بر روند اجرایی شهرداری است.

فرماندار شهرستان چناران گفت: اعضای شورای روستاها باید سند توسعه روستا را در ابعاد مختلف فرهنگی و عمرانی و ... تنظیم کنند و بر اساس آن سند در مسیر خدمتگذاری حرکت کنند.

وی افزود: اعضای شورای اسلامی روستاها در انتخاب دهیار دقت لازم را داشته باشند و از شاخص‌های مهم انتخاب دهیار توانمندی است.

حسینی در ادامه تاکید کرد: انتظار مردم از منتخبان انجام وظایف قانونی و شرعی است و از تلاش در راستای توسعه شهر و روستا دریغ نورزند.

فرماندار شهرستان چناران یادآور شد: در انتخابات خردادماه بیش از 87 هزار نفر در انتخابات شرکت کردند که مشارکت بیش از 92 درصد رقم خورده است و 2 هزار و 700 نفر در امر برگزاری انتخابات شهرستان همکاری داشته‌اند.

گفتنی است، در پایان این مراسم، زهرا راوی به عنوان رئیس شورای اسلامی شهر چناران، قاسم نظری رئیس شورای شهر گلبهار و باقر باقری به عنوان رئیس شورای شهر گلمکان انتخاب شدند.

انتهای پیام/2202/م20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول