اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار سنندج مطرح کرد

رفع مشکل فاضلاب نایسر با 40 میلیارد تومان

فرماندار شهرستان سنندج گفت: میزان برآوردی که برای رفع مشکل آب و فاضلاب نایسر شده حدود 40 میلیارد تومان است که اگر کل اعتبارات شهرستان سنندج را به مدت 2 سال به این حوزه اختصاص دهیم آنگاه این مشکل برطرف خواهد شد.

رفع مشکل فاضلاب نایسر با 40 میلیارد تومان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ولی‌الله میرزایی صبح امروز در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان سنندج با بیان اینکه 16.5 درصد اعتبارات استان به این شهرستان اختصاص پیدا کرده است، اظهار کرد: میزان کل اعتبارات امسال سنندج 21 میلیارد و 653 میلیون تومان است.

وی میزان تخصیص اعتبارات سال گذشته سنندج را 18 تا 20 درصد ذکر کرد و بیان داشت: مجموع اعتبارات سال 91 سنندج 26 میلیارد تومان بود.

وی عنوان کرد: از اعتبارات امسال 280 میلیون تومان برای احداث و توسعه پایگاه‌های مقاومت بسیج، یک میلیارد و 376 میلیون تومان برای آسفالت راه‌ها و 955 میلیون تومان برای طرح‌های هادی روستایی اختصاص داده می‌شود.

فرماندار سنندج خاطرنشان کرد: پروژه‌های که از پیشرفت بیش از 80 درصد برخوردارند در اولویت تخصیص اعتبار قرار دارند.

میرزایی‌اصل با بیان اینکه از محل اعتبارات تملک دارایی‌های استانی امسال رقمی به پروژه‌های سفر رهبری تخصیص داده نمی‌شود، اعلام کرد: امسال برای پروژه‌های سفر رهبری اعتباری اختصاص داده نمی‌شود چرا که استان سهم خود را پرداخت کرده و دستگاه‌های اجرایی باید در این رابطه سهم ملی دریافت کنند.

وی خاطرنشان کرد: شهرستان سنندج در دو حوزه راه و آب و فاضلاب روستایی وضعیت مناسبی ندارد لذا باید به این دو حوزه بیشتر توجه شود.

وی با اشاره به اینکه کمبود فضای آموزشی از دیگر مشکلات این شهرستان است اضافه کرد: ناحیه منفصل شهری نایسر با جمعیتی حدود 40 هزار نفر تنها در دو مقطع ابتدایی و راهنمایی مدرسه دارد لذا دانش‌آموزان مقطع دبیرستان باید به مدارس سطح شهر سنندج مراجعه کنند.

فرماندار سنندج اظهارداشت: سرازیرشدن جمعیت زیادی از دانش‌آموزان مقطع دبیرستان به سنندج موجب ایجاد معضلات زیادی از جمله ترافیک شده است.

میرزایی عنوان کرد: میزان برآوردی که برای رفع مشکل آب و فاضلاب نایسر شده حدود 40 میلیارد تومان است که اگر کل اعتبارات شهرستان سنندج را به مدت دو سال به این حوزه اختصاص دهیم آنگاه این مشکل برطرف خواهد شد.

وی بیان داشت: اگر کل اعتبارات شهرستان سنندج را به یک دستگاه اجرایی هم اختصاص دهیم باز هم مشکلات به قوه خود باقی هستند و این میزان اعتبار واقعا جوابگو نیست.

وی در پایان یادآورشد: تعدادی از پروژه‌ها همچون مبارزه با بیماری‌های واگیردار، حفاظت از جنگل و مراتع، بهبود و اصلاح مراتع، آموزش رشته‌های مختلف صنایع دستی،تجهیز کانون‌های فرهنگی و هنری، تعمیر و نگهداری ایستگاه‌های هواشناسی و تامین و تجهیز ماشین‌آلات راهداری در سطح استان تعریف شده است.

انتهای پیام/79003/ر40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول