اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تکرار/ رئیس میراث فرهنگی کبودراهنگ مطرح کرد

ورود 3 هزار گردشگر خارجی به کبودراهنگ / بازدید گردشگران از دفتر پروفسور بالتازار در کبودراهنگ

رئیس میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کبودراهنگ گفت: از ابتدای سال تاکنون 3 هزار گردشگر خارجی به کبودراهنگ وارد شده‌اند.

ورود 3 هزار گردشگر خارجی به کبودراهنگ / بازدید گردشگران از دفتر پروفسور بالتازار در کبودراهنگ

مهدی غلامی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به اینکه کبودراهنگ در ایام تابستان در زمینه ورود گردشگر وضعیت خوبی دارد، افزود: از ابتدای سال تاکنون 600 هزار گردشگر وارد کبودراهنگ شده‌اند.

وی تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون از تعداد 600 هزار گردشگری که کبودراهنگ را برای سفر انتخاب کرده‌اند، 3 هزار نفر را گردشگران خارجی تشکیل داده‌اند.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کبودراهنگ با بیان اینکه مقصد بیشتر این گردشگران غار علیصدر بوده است، یادآور شد: از ورودی روزانه 10 هزار گردشگر به کبودراهنگ، بیشتر آنها با هدف بازدید از غار به این شهرستان سفر می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه برخی از این مسافران در داخل شهر کبودراهنگ اقامت دارند، بیان داشت: اقامت این مسافران در کبودراهنگ در مهمانپذیر و یک پارک این شهر در نظر گرفته شده است.

غلامی با بیان اینکه در روستای علیصدر و محوطه آن نیز سوئیت‌هایی در نظر گرفته شده است، بیان داشت: روستای علیصدر و شرکت علیصدر هر کدام 50 سوئیت برای مسافران در نظر گرفته‌اند.

وی قلعه باشقورتاران و دفتر انیستیتوپاستور پرفسور بالتازار را از دیگر نقاط دیدنی کبودراهنگ دانست و افزود: در گذشته دفتر انیستیتوپاستور پرفسور بالتازار که مربوط به بیماری طاعون بود، در روستای اکن‌لو بخش شیرین‌سو بود که اکنون این وسایل و آزمایشگاه به یک نقطه دیدنی مبدل شده است.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کبودراهنگ در پایان اضافه کرد: این مرکز اکنون زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی است، در حالی که اگر دست میراث فرهنگی بود حتماً به موزه تبدیل می‌شد تا همه افراد بتوانند از آن بازدید کنند هرچند باید مجوز آن از تهران گرفته شود.

انتهای پیام/89003/ج40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول