اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور وزیر کار

تعاونی‌های برتر استان یزد تجلیل شدند

طی مراسمی با حضور وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی از تعاونی‌های برتر استان یزد تجلیل شد.

تعاونی‌های برتر استان یزد تجلیل شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، ظهر امروز طی مراسمی با حضور مسئولان و وزیر کار از تعاونی‌های برتر استان یزد در 15 گرایش در سطح کشور و استان یزد تجلیل شد.

استاندار یزد در آیین برپایی این همایش با اشاره به اهمیت تعاون و همکاری و همراهی گفت: دین مبین اسلام به تعاون، تلاش و کارآفرینی بها داده است.

محمدرضا فلاح‌زاده ادامه داد: 9 بخش از عبادات 10 گانه به کار و تعاون اختصاص داده شده و این نشان از اهمیت این موضوع دارد.

وی اظهار داشت: آموزه‌های دینی نیز بر این نکته تاکید و توجه ویژه دارد و سرمایه‌گذاری و کارآفرینی از زبان ائمه معصومین و حتی بزرگان کشور نیز مورد توجه قرار گرفته است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه رهنمودهای مقام معظم رهبری نیز بر اشتغال جمعی و کارگروهی سمت و سو دارد عنوان کرد: اصل 44 قانون اساسی نیز بر سرمایه‌گذاری جمعی تاکید شده و در برنامه‌های اجرایی نیز باید به این سمت حرکت کنیم.

وی با اشاره به اینکه این موضوع در کشورهای غربی نیز مورد توجه قرار گرفته است گفت: دنیا در حوزه فرهنگی و اجتماعی فردگرایی را رواج می‌دهد در حالیکه در حوزه اقتصاد و کارآفرینی کار جمعی را رشد داده است به طوری که تعاونی‌های خوبی در کشورهای مختلف توسعه پیدا کرده است.

استاندار یزد، 33 درصد از تعاونی‌های موجود را فعال در حوزه کشاورزی دانست و بیان داشت: تعاونی نباید فقط در حوزه صنعت باشد بلکه در هر حوزه‌ای می‌توان تعاونی داشت.

وی با تأکید بر اینکه باید در استان به تعاونی‌ها بها داده شود، گفت: توسعه تعاونی‌های موجود و رفع مشکلات آن‌ها راه موثری برای ارتقای این فرهنگ است.

فلاح‌زاده با تأکید بر فرهنگ‌سازی رسانه‌ها در عرصه تعاونی و تشکیل آن بیان داشت: رسانه‌ها با بررسی و ارائه موفقیت‌های تعاونی‌های موفق می‌توانند مسئولان را در این حوزه یاری کنند.

وی از دیگر راهکارهای پویایی اقتصاد با شکل‌گیری تعاونی‌ها را استفاده از نیروهای مبتکر و خلاق برشمرد و تصریح کرد: نیروی جوان گرچه تجربه‌ای در این حوزه ندارد اما خلاقیت و ابتکار عملی دارد که در ترکیب با تجربیات افراد مجرب می‌تواند کارهای بزرگی در این حوزه انجام دهد.

این مسئول، لازمه موفقیت تعاونی‌ها را مدیریت صحیح دانست و اظهار داشت: مدیریت با توسل، تفکر و توکل و پرتحرک در پیشرفت تعاونی‌ها موثر است.

استاندار یزد، تغییر ذائقه مصرف در کشور را از جنس خارجی و وارداتی به تولیدات داخلی را خواستار شد و افزود: فرهنگ سازی رسانه‌ها در این زمینه می‌تواند مصرف را به سمت کالای داخلی و در نتیجه پویایی و رشد تعاونی‌ها را دنبال کند.

وی، حمایت دولت را از تعاونی‌ها به عنوان راهکاری مفید و موثر خواند و گفت: اگر دولت در حمایت از تعاونی‌ها مداوم عمل کند در کوتاه‌ترین زمان تعاونی‌ها به رشد و بالندگی خواهند رسید.

فلاح‌زاده اضافه کرد: ارزش کار پر اهمیت تعاونی‌ها را درک می‌کنم و طی چند سال گذشته شاهد کارهای ارزشمندی در این بخش بوده‌ام اما معتقدم استان یزد ظرفیت بالاتر و بهتری دارد که باید از آن بهره برد.

به گزارش فارس، در این همایش از 15 تعاونی برتر استان در زمینه صنعت، کشاورزی و خدمات تجلیل شد.

انتهای پیام/90004/ذ40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول