اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس حوزه هنری آذربایجان‌شرقی خبر داد

کنسرت پژوهشی دف‌نوازان سماع در حوزه هنری آذربایجان‌شرقی

رئیس حوزه هنری آذربایجان‌شرقی از اجرای کنسرت پژوهشی دف‌نوازان سماع در حوزه هنری این استان خبر داد.

کنسرت پژوهشی دف‌نوازان سماع در حوزه هنری آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی حوزه هنری آذربایجان‌شرقی، حسن میلانی اظهار کرد: به مناسبت سالروز خجسته میلاد حضرت معصومه (س) و روز ملی دختران، گروه بزرگ موسیقی دف‌نوازان شمال‌ غرب کشور، با حضور 60 هنرمند دف‌نواز به ارائه کنسرت پژوهشی به همّت واحد موسیقی حوزه هنری استان خواهند پرداخت.

وی افزود: پرداختن به مسائل هنری با محتوای ارزشی و ترویج و گسترش هنر مبتنی بر ارزش‌های دینی از مأموریت‌های مهم حوزه هنری است. علاوه بر این، ترویج و تأکید بر نشاط اجتماعی با راهکارهای هنری از اهداف این کنسرت پژوهشی است.

رئیس حوزه هنری آذربایجان شرقی در ادامه اذعان داشت: این کنسرت پژوهشی با سخنرانی آیت از پژوهشگران عرصه موسیقی ملّی در زمینه «خاستگاه دف در هنر موسیقی»، «سبک در دف‌نوازی»، «از تکیه تا ارکستر اسون» آغاز خواهد شد و گروه 60 نفره دف‌نوازان سماع به سرپرستی یونس تار و پود و آواز فرامرز میشن چی، در دو پرده، پرده اول شامل اجرای دستگاه همایون و آواز اصفهان، با ارائه تصانیف ذوالجلال (محمد رسول الله)، دل و دلدار و تصنیف الحکم لله و پرده دوم شامل اجرای دستگاه نوا، با ارائه تصانیف باز رسیدیم، قطعه ضربی (کوبان) و تصنیف (یا الله) را اجرا خواهند کرد.

وی ادامه داد: همچنین در پرده دوم شاهد همنوازی کوزه با ساز شورانگیز خواهیم بود.

میلانی خاطرنشان کرد: این برنامه پژوهشی همزمان با خجسته میلاد حضرت معصومه (س)، در روز شنبه 16 شهریور 92 راس ساعت 17:30 در محل سینما انقلاب تبریز توسط حوزه هنری استان آذربایجان شرقی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/60001/ذ/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول