اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  زنان و جوانان

نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس:

تصمیمات ستاد ملی زن و خانواده درباره جمعیت، همتراز مصوبات دولت است

یک نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: بررسی وضعیت جمعیتی کشور از وظایف ستاد ملی زن و خانواده است که در اواخر دولت نهم کار خود را آغاز کرد و تصمیمات این ستاد همتراز مصوبات هیئت دولت است.

تصمیمات ستاد ملی زن و خانواده درباره جمعیت، همتراز مصوبات دولت است

زهره طبیب زاده نوری در گفت‌وگو با خبرنگار جامعه فارس گفت: ستاد ملی زن و خانواده در گذشته تحت عنوان کارگروه خانواده مطرح بود که با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی به ستاد ملی زن و خانواده تبدیل شد و 9 وزیر عضو این شورا هستند.

وی ادامه داد: اواخر سال 87 این موضوع در دولت نهم عملیاتی شد و دبیرخانه آن در مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری است و برنامه ریزی تمام مسائلی که در خصوص خانواده است جزء وظایف این شورا است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بررسی وضعیت جمعیتی کشور یکی از وظایف ستاد ملی زن و خانواده است تا قوانین مربوط به آن را بازنگری، اصلاح و تبیین کند و اگر کمبودی در وضعیت جمعیت کشور مشاهده می‌کند وظیفه آن نهاد است که آن را بررسی و برنامه‌های تشویقی در قالب طرح و لایحه مطرح کند.

طبیب زاده افزود: 9 وزیری که در این شورا هستند می‌توانند مسائلی که در حوزه، جوانان و خانواده است را تصویب کنند و تدابیری در جهت استحکام خانواده در نظر بگیرند.

وی خاطرنشان کرد: طبق قانون اگر ۳ وزیر در شورایی عضو باشند مصوبه آنها حکم مصوبه هیئت دولت را دارد و حال اینکه در شورای عالی خانواده 9 وزیر حضور دارند پس از جایگاه قانونی محکمی برخوردار هستند.

 

وی گفت: از طریق شورای عالی خانواده اقداماتی می‌تواند انجام شود که فراتر از شورای عالی جمعیت است و برخلاف شورای عالی جمعیت که فقط بر روی موضوع جمعیت متمرکز شده است، این شورا می‌تواند تمام مسائل مربوط به زن، خانواده و جمعیت را ارزیابی کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول