اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کمیته امداد شهرستان زنجان خبر داد

جذب 7 میلیارد ریال صدقه در شهرستان زنجان در سال جاری

مدیر کمیته امداد شهرستان زنجان از جذب 7 میلیارد ریال صدقه در شهرستان زنجان طی چهار ماهه نخست امسال خبر داد.

جذب 7 میلیارد ریال صدقه در شهرستان زنجان در سال جاری

  اصغر پناهی  امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان به بیان مطالبی در خصوص اهمیت صدقه دادن در دین اسلام پرداخت.

وی با اشاره به اینکه کمیته امداد شهرستان زنجان نیز در راستای عمل به سنت‌های حسنه اسلامی اقدام به جمع‌آوری صدقات می‌کند، تصریح کرد: خوشبختانه به علت اعتقادات عمیق مذهبی مردم زنجان، جمع‌آوری صدقات با استقبال مطلوب شهروندان مواجه شده و این طرح به یکی از پردرآمدترین طرح‌ها تبدیل شده است.

مدیر کمیته امداد شهرستان زنجان در ادامه با اشاره به نحوه جمع‌آوری صدقات تصریح کرد: این مبالغ از طریق نصب صندوق‌های صدقه در معابر، ادارات و همچنین توزیع آنها در بین مشترکان خانگی جمع‌آوری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 60 هزار صندوق صدقه در شهرستان زنجان وجود دارد، افزود: این تعداد صندوق، شامل صندوق‌های بزرگ، کوچک و متوسط است.

پناهی ادامه داد: با آمار گرفته شده در چهار ماهه نخست امسال 7 میلیارد ریال صدقه در شهرستان زنجان جمع‌آوری شد.

وی در پایان با اشاره به محل هزینه کرد مبالغ جمع‌آوری شده در قالب صدقات گفت: کمک به رفع مشکلات معیشتی، فرهنگی، تحصیلی و همچنین کمک به تامین هزینه ازدواج نوعروسان و تازه دامادها از موارد هزینه‌کرد صدقات است.

پناهی همچنین به برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه مددجویان اشاره داشت و گفت: این نهاد به منظور حفظ کانون خانواده و پایداری زندگی مشترک مددجویان این نهاد اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی مختلف می‌کند.

وی با اشاره به اینکه این دوره‌ها با حضور اساتید مجرب و مشاوران خانواده برگزار می‌شود، تصریح کرد: مهارت‌های حل مسئله و تصمیم‌گیری، ارتباط موثر زن و شوهر در زندگی مشترک، کنترل خشم و حفظ اعتماد به نفس از جمله موضوعاتی است که در این دوره‌ها به مددجویان آموزش داده می‌شود.

مدیر کمیته امداد شهرستان زنجان مذاکره و حل تعارض، مدیریت استرس، تصمیم‌گیری درست و به موقع و همچنین نحوه تقویت تفکر خلاق را از موضوعات ارائه داده شده به مددجویان در این دوره عنوان کرد و گفت: کنترل هیجانات و همچنین برخورد صحیح با دیگران نیز از دیگر موضوعاتی بود که مددجویان در این کارگاه آموزشی فرا گرفتند.

در دوره آموزشی که اخیرا توسط کمیته امداد زنجان برگزار شد، 80 نفر از مددجویان زنجانی شامل زنان سرپرست خانوار و دختران بازمانده از تحصیل حضور داشتند.

انتهای پیام/73005/خ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول