اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم قزوین در مجلس:

سهم آبیک از عوارض آلایندگی سیمان 50 درصد است

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی گفت: با اجرایی شدن ماده 123 قانون برنامه پنجم توسعه، سهم آبیک از عوارض آلایندگی شرکت سیمان 50 درصد است.

سهم آبیک از عوارض آلایندگی سیمان 50 درصد است

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، داوود محمدی در سخنرانی پیش از خطبه‌های آیین عبادی و سیاسی این هفته نماز جمعه شهر آبیک در مسجد ولی عصر (عج) این شهر اظهار داشت: با توجه به اینکه با جهت وزش بادهای موسمی، بیشترین آلایندگی از شرکت سیمان دامنگیر مردم آبیک شده است در نخستین نطق در مجلس در مرداد ماه سال 91، تذکرات لازم به رئیس‌جمهور، رئیس سازمان محیط زیست کشور و وزارت اقتصاد و دارایی داده شد.

وی افزود: حتی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی تذکر کتبی در خصوص اجرایی شدن ماده قانونی 123 داده شده و پس از چند ماه کمیته مشترک متشکل از نماینده معاونت راهبردی رئیس جمهور، معاونین برنامه‌ریزی استان‌های البرز و قزوین، نماینده حفاظت از محیط زیست و اداره امور مالیاتی استان‌های البرز و قزوین تشکیل شد.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با تشکیل کمیته مشترک برای اجرایی شدن ماده قانونی 123 که حق مردم شهرستان آبیک است، مسئولان مربوط به صورت شفاهی و کتبی اعلام کرده‌اند که حق‌السهم شهرستان‌های متأثر از آلایندگی سیمان مشخص شده است.

محمدی اضافه کرد: این در حالی است که سهم شهرستان آبیک 50 درصد، سهم شهرستان نظرآباد 40 درصد و سهم شهرستان ساوجبلاغ 10 درصد تعیین شده است.

وی تصریح کرد: به مسئولان اداره کل امور مالیاتی استان قزوین اعلام کرده‌ام که امسال بودجه شهرستان آبیک از عوارض شرکت سیمان تزریق شود که البته سهم شهرستان آبیک برای امسال 30 میلیارد ریال خواهد بود.

این مسئول بیان کرد: در صورتی که آلودگی واحدهای بزرگ تولیدی (50 نفر و بیشتر) به بیش از یک شهرستان در یک استان سرایت کند، عوارض آلودگی بر اساس سیاست‌های اعلامی معاونت راهبردی ریاست جمهوری به نسبت تأثیرگذاری در کمیته‌ای مرکب از معاون برنامه‌ریزی استان، فرمانداران شهرستان‌های ذیربط، مدیرکل محیط زیست و مدیرکل امور مالیاتی استان بین شهرستان‌های متأثر توزیع می‌شود.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی گفت: به دلیل قرار گرفتن شرکت سیمان آبیک بین دو استان البرز و قزوین و آلایندگی متأثر از آن برای مردم شهرستان آبیک، اجرای ماده قانونی 123 برنامه پنج ساله پنجم توسعه شامل شهرستان آبیک نیز می‌شود.

محمدی در خصوص کمبود آب کشاورزی در سطح استان قزوین و آب شرب شهرستان آبیک افزود: به وزیر نیرو در خصوص کمبود آب ناشی از تحلیل سفره‌های زیرزمینی و عدم بودجه لازم تذکر لازم داده شده و به قید فوریت ذکر شده که بخشی از آب شرب شهر آبیک و روستاهای محروم از سد طالقان تأمین شود.

وی اذعان داشت: سه روز پیش در آخرین نطق در مجلس شورای اسلامی در خصوص اعتبار برای احداث و تکمیل پروژه‌های آموزش و پرورش، تعیین تکلیف نیروهای پیش دبستانی و شرکتی و سایر افراد که تکلیف استخدامی آنان مشخص نیست و پرداخت معوقات بازنشستگان آموزش و پرورش تذکرات لازم داده شده است.

این مسئول اضافه کرد: در سال گذشته 445 میلیارد تومان به صندوق دولت واریز کردیم که از این میزان 129 میلیارد تومان یعنی 29 درصد به استان قزوین برگشت.

محمدی ادامه داد: با توجه به اینکه استان‌های اردبیل، مرکزی، سمنان، گلستان و زنجان وضعیت، استعداد و ظرفیت استان قزوین را دارند در کمر جدول بودجه قرار دارند ولی استان قزوین رتبه 30 را داشت که با تلاش نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی و صالحی معاون رئیس‌ جمهور فعلی و مجمع نمایندگان توانستیم بودجه امسال استان قزوین را 10 درصد ارتقا داده و از رتبه 30 به رتبه 28 برسانیم.

انتهای پیام/77006/ت40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول