اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

دارابی در اختتامیه طرح 1447:

دنیای استکبار از افشای حقانیت در رسانه‌های ما واهمه دارد

معاون سیما با اشاره به قطع برنامه‌های ایران در خارج از کشور گفت: دنیای استکبار از پخش برنامه‌های رسانه‌های ما و افشای حق واهمه دارد.

دنیای استکبار از افشای حقانیت در رسانه‌های ما واهمه دارد

به گزارش خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس، «علی دارابی» روز گذشته در مراسم اختتامیه طرح قرآنی 1447 با اشاره به تحولات سازمان صدا و سیما در تولید برنامه‌های قرآنی گفت: در حال حاضر ما با بیش از 160 شبکه رادیویی و تلویزیونی در حوزه جغرافیای ملی، محلی و فراملی به بیش از  40 زبان زنده دنیا به تولید و پخش برنامه می‌پردازیم.

دنیای استکبار از رسانه‌های ما واهمه دارد

دارابی با بیان اینکه نظام سلطه و استکبار از پخش برنامه‌های شبکه‌های جمهوری اسلامی ایران ممانعت می‌کنند، افزود: قطع برنامه‌های ایران چیزی جز حقانیت رسانه‌های ما که برگرفته از قرآن و اهل‌بیت است نشان نمی‌دهد، چراکه رسانه‌های جمهوری اسلامی ایران در مقابل تمام بنگاه‌های سخن‌پراکنی در جهان که همه ائتلاف جهانی ایمان و اعتقادات بشریت را نشانه گرفته‌اند، ایستاده است و دنیای استکبار از پخش برنامه‌های رسانه‌های ما و افشای حق واهمه دارد.

وی با اشاره به اینکه کشورهایی که ادعای دموکراسی و آزادی‌خواهی دارند امروزه در سراسر کشورهای اسلامی مشغول تجاوز، لشکرکشی و مداخله هستند، خاطرنشان کرد: اهتمام به امر قرآن و معارف‌دینی در رسانه ملی در صدر برنامه‌ها قرار دارد و معاونت سیما هم گفتمان خود را بر پایه قرآن، عترت و نظام ولایت تدوین کرده و تولیدات خود را بر این اساس دنبال می‌کند.

افزایش 30 درصدی برنامه‌های سیما

دارابی با بیان اینکه فعالیت‌های معارفی در حوزه سیما گسترش کمی و کیفی داشته است، گفت: سال گذشته 6 هزار برنامه با بیش از 130 عنوان از شبکه‌های مختلف پخش شد که نسبت به سال قبل 30 درصد افزایش داشته است.

وی اظهار داشت: برنامه‌های قرآن و معارف تنها مختص شبکه‌ قرآن سیما نیست، اگرچه شبکه قرآن به طور 24 ساعته برنامه‌های متنوعی را در حوزه معارف و قرآن پخش می‌کند اما امروزه تمامی شبکه‌های سیما با بهره‌گیری از صاجب‌نظران و کارشناسان برجسته در برنامه‌ها و مناسبت‌های مختلف به تبلیغ معارف قرآنی می‌پردازند، علاوه بر این در فیلم‌ها و سریال‌ها نیز به انعکاس و انتقال پیام‌های دینی و قرآنی به مخاطبان پرداخته می‌شود.

دارابی با اشاره به ساخت فیلم‌های جدید با مضمون قرآنی ادامه داد: من با افتخار اعلام می‌کنم که در آینده چند کار بزرگ در حوزه فیلم برگرفته از بزرگان داستان‌های قرآنی همچون حضرت موسی، حضرت ابراهیم ساخته می‌شود؛ همچنین ساخت سریال‌های حضرت ابوطالب، سلمان فارسی و نرجس‌خاتون در دستور تولیدات سیما قرار گرفته است.

معاون سیما تصریح کرد: برای گسترش فرهنگ قرآن در دو سال آینده ساخت بیش از 30 فیلم تلویزیونی در شبکه قرآن و بیش از 100 فیلم در کل سیما پیش‌بینی شده است که امیدواریم با همکاری سایر نهادها این امر به زودی محقق شود.

پیشنهاداتی برای گسترش فرهنگ قرآنی

وی با ارائه پیشنهاداتی برای گسترش فرهنگ قرآنی در جامعه خاظرنشان کرد: در تقویم ما روزها و مناسب‌های بسیاری وجود دارد که هر کدام با عنوان خاصی نامگذاری شده‌اند، شایسته است که در تقویم جمهوری اسلامی ایران یک روز با نام روز حافظان و قاریان قرآن نامگذاری شود تا در چنین روزی ار فعالان قرآنی تقدیر کنیم.

دارابی افزود: اعضای شورای شهر اسلامی کلانشهرها نیز باید با نامگذاری میادین و کوچه‌ها با نام قهرمانان قرآنی مردم را تشویق به فعالیت در امور قرآنی و به ویژه حفظ قرآن کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول