اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر ستادی شعب بانک کشاورزی همدان خبر داد

جذب 100 درصدی اعتبارات یارانه‌ها توسط بانک کشاورزی همدان

مدیر ستادی شعب بانک کشاورزی استان همدان از جذب 100 درصدی اعتبارات هدفمندسازی یارانه‌ها توسط بانک کشاورزی همدان طی سال گذشته خبر داد.

جذب 100 درصدی اعتبارات یارانه‌ها توسط بانک کشاورزی همدان

علیرضا طاهری در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به نقش مهم بخش کشاورزی در اشتغال و تولید کشورهای در حال توسعه اظهار کرد: این بخش از ریسک بالاتری نسبت به دیگر بخش‌های اقتصادی برخوردار است.

وی افزود: با توجه به وابستگی تولیدات کشاورزی به واکنش فرایندهای بیولوژی مانند آب و هوا و حوادث قهری و طبیعی وابسته و بالا بودن ریسک سرمایه‌گذاری در این بخش، بانک‌های خصوصی و تجاری علاقه‌ای به حضور در این بخش ندارند.

مدیر ستادی شعب بانک کشاورزی همدان بیان داشت: بانک کشاورزی به عنوان تنها بانک تخصصی در بخش کشاورزی در راستای تأمین مالی فعالیت‌های کشاورزی متحمل هزینه‌هایی می‌شود که سایر مؤسسات مالی و بانکی غیر فعال در بخش کشاورزی با آن مواجه نیستند.

به گفته وی در چنین شرایطی بانک کشاورزی اگر چه در اکثر دوره‌های فعالیت خود دارای سودآوری پایین بوده اما توانسته نقش مهمی در مبارزه با فقر روستایی، حمایت از کشاورزان، توسعه‌بخشی، ارتقای سطح درآمد، افزایش تولیدات کشاورزی و امنیت و استقلال غذایی کشور ایفا کند.

طاهری با اشاره به خشکسالی‌های چند سال اخیر و کمبود منابع آب، یکی از اولویت اعتباری استان را پرداخت تسهیلات در زمینه بهسازی و استقرار سیستم‌های نوین آبیاری و اجرای طرح‌های آبیاری تحت فشار عنوان کرد.

وی ادامه داد: از سال 81 تا 91 با اختصاص 672 میلیارد ریال 2 هزار و 416  طرح در این زمینه اجرایی و 30 هزار و 48 هکتار از اراضی زراعی استان زیر پوشش سیستم آبیاری تحت فشار قرار گرفته و از این نظر استان جایگاه ویژه‌ای را در کشور به خود اختصاص داده است. 

مدیر ستادی شعب بانک کشاورزی همدان با اشاره به برقی کردن چاه‌های کشاورزی گفت: از سال 80 تا 91 تعداد 2 هزار و 378 فقره تسهیلات با مبلغی بیش از 156 میلیارد ریال به کشاورزان و روستاییان در این راستا پرداخت شده است.

وی اضافه کرد: پس از اجرایی شدن قانون هدفمندسازی یارانه‌ها و ابلاغ بسته حمایتی بخش کشاورزی، بانک کشاورزی استان با هماهنگی نزدیک با سازمان جهاد کشاورزی و دیگر نهادهای متولی، جذب 100 درصدی اعتبارات هدفمندسازی یارانه‌ها را رقم زد.

طاهری تصریح کرد: بانک کشاورزی در راستای نقش محوری خود در کارآفرینی و ایجاد فرصت‌های شغلی و فراهم کردن تسهیلات اعتباری برای کشاورزان، بیش از 3 هزار و 770 طرح به مبلغ 193 میلیارد و 655 میلیون ریال از محل هدفمندسازی یارانه‌ها در بخش‌های دام و طیور، گلخانه و پرورش قارچ، پمپ‌های دیزلی، نقدینگی سوخت و طرح جامع حفاظتی – کشاورزی پرداخت کرد.

* تحقق 35 درصدی برنامه سپرده‌های مردمی

وی با اشاره به رشد 15 درصدی سپرده‌های مردمی در سال گذشته افزود: در حال حاضر شاهد 35 درصد تحقق برنامه سپرده‌های مردمی هستیم.

مدیر ستادی شعب بانک کشاورزی همدان با اشاره به اجرای طرح‌هایی با هدف مشتری‌مداری و ارتقای جایگاه رقابتی بانک با محوریت مشتری تصریح کرد: تشکیل کارگروه‌های بازاریابی، مذاکره با مشتریان کلان، ارتباط مستمر روزانه و هفتگی میز امداد استان برای رصد اقدامات بازاریابی شعب، ارتقای مدیریت فعالیت‌های حوزه سرمایه انسانی، استمرار و پایش برنامه‌ها و بازخورد به موقع آن، تفویض اختیارات به شعب، ترویج و ترغیب کانال‌های ارتباطی الکترونیکی، مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) و... از جمله این طرح‌ها به شمار می‌رود.

وی با تأکید به ضرورت استفاده از تکنولوژی‌های روز دنیا در عرصه بانکداری و پیشرفت بانکداری الکترونیک در بانک کشاورزی گفت: در حوزه بانکداری الکترونیک نیز با استقرار سیستم جامع مهرگستر و فراهم شدن بسترهای الکترونیکی برای ارائه خدمات بانکی به مشتریان رشد قابل قبولی داشته‌ایم.

طاهری با اشاره به 50 شعبه بانک کشاورزی در سطح استان اظهار کرد: تمام شعب بانک کشاورزی در سطح استان مجهز به سیستم یکپارچه مهرگستر و  39 شعبه نیز مجهز به سیستم نوبت‌دهی هستند.

وی از فعالیت 59 دستگاه خودپرداز، یک هزار و 300 دستگاه پایانه فروشگاهی (POS) و 441 هزار و 486 عدد کارت الکترونیکی متعلق به بانک کشاورزی خبر داد و گفت: در سال گذشته متوسط تراکنش‌های انجام گرفته به بیش از 5 میلیون و 600 هزار مورد رسیده است.

انتهای پیام/89006/صا40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول