اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر اتاق تعاون زنجان تاکید کرد

فقرزدایی با توسعه بخش تعاون در زنجان

دبیر اتاق تعاون زنجان گفت: با توسعه بخش تعاون می‌توان در سطح جامعه فقر‌زدایی کرد.

فقرزدایی با توسعه بخش تعاون در زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محسن جاویدان بعد ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: توسعه بخش تعاون زنجان می‎تواند نقش تاثیرگذاری بر کاهش فقر در جامعه داشته باشد.

وی اهمیت بخش تعاون در اقتصاد را یادآور شد و افزود: بخش تعاون می‌تواند با توسعه شاخص‌های اقتصادی نقش مهمی در توسعه اقتصادی جامعه داشته باشد.

دبیر اتاق تعاون زنجان به تبیین جایگاه بخش تعاون در کشور اشاره کرد و گفت: تعاون صرفا یک بخش اقتصادی نیست و باید نسبت به نقش اجتماعی آن توجه ویژه صورت گیرد.

وی با بیان اینکه تعاون فراتر از بخش اقتصادی عمل می‎کند، افزود: رسانه‌های استان باید نقش اقتصادی و اجتماعی بخش تعاون را تقویت و بر نقش اجتماعی آن تاکید کنند.

جاویدان مبارزه با فقر را یکی از برنامه‌های مهم بخش تعاون برشمرد و تاکید کرد: تحقق اهداف تبیین شده در دستور کار بخش تعاون زنجان است و رسانه‌ها در تحقق آن نقش مهمی دارند.

دبیر اتاق تعاون زنجان خواستار حمایت رسانه‌های استان از بخش تعاون زنجان شد و گفت: بخش تعاون زنجان نیازمند همراهی رسانه‌های استان با این بخش است.

وی به سند توسعه بخش تعاون اشاره کرد و اظهار داشت: سند توسعه بخش تعاون یک سند راهبردی و ملی است که برای تحقق برنامه‌های آن باید تلاش کرد.

جاویدان عملیاتی کردن اهداف سند توسعه بخش تعاون در زنجان را مهم برشمرد و گفت: تحقق اهداف عملیاتی این سند در زنجان در اولویت کاری است.

دبیر اتاق تعاون زنجان به شعار سال اشاره و خاطرنشان کرد: بخش تعاون در تحقق اهداف شعار سال در بخش اقتصادی آن از همه ظرفیت‌های موجود بهره خواهد گرفت.

وی تحقق ماموریت‌های اقتصادی کشور در بخش تعاون را مورد تاکید قرار داد و یادآور شد: بخش تعاون ظرفیت‌های لازم برای تحقق این ماموریت‌های محوله را دارد.

جاویدان تحقق اهداف را در گرو تعامل و همکاری دانست و خاطر نشان کرد: همه دستگاه‌های اجرایی و مکلف شده در قانون باید نسبت به تعامل و همکاری با بخش تعاون اقدام کنند.

دبیر اتاق تعاون زنجان به تکلیف دستگاه‎های اجرایی برای تحقق اهداف بخش تعاون اشاره کرد و گفت: در سند توسعه بخش تعاون دولت مکلف به همکاری و کمک به بخش تعاون شده است.

وی تحقق اهداف سند توسعه بخش تعاون را دست یافتنی عنوان کرد و اظهار داشت: با کمک دستگاه‌های اجرایی مطابق با تکالیف قانونی می‌توان برنامه‌های سند را عملیاتی کرد.

جاویدان خواستار اقدام عملی دستگاه‌های متولی شد و تاکید کرد: بدون همکاری و تعامل نمی‌توان در هیچ بخشی موفق بود و باید تعامل و همکاری در دستور کار باشد.

دبیر اتاق تعاون زنجان به مهم ترین چالش‌های موجود در بخش تعاون زنجان اشاره کرد و یادآور شد: مهم‌ترین چالش موجود عمل نکردن به تکالیف قانونی از سوی دستگاه‌های اجرایی است.

وی با بیان اینکه از هر اقدامی برای توسعه و حمایت بخش تعاون زنجان چشم پوشی نخواهد شد، افزود: از همه ظرفیت‌ها برای حمایت بخش تعاون استفاده می‌شود.

جاویدان به صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری اشاره کرد و اظهار داشت: این صندوق در اتاق تعاون مستقر شده است و مسئولیت اتاق تعاون حمایت‌های مادی و معنوی لازم را از متقاضیان بخش تعاون خواهند کرد.

دبیر اتاق تعاون زنجان با بیان اینکه اتاق تعاون به تنهایی نمی‌تواند از عهده همه مشکلات برآید، خاطرنشان کرد: بخش دولتی و خصوص تعاون باید در کنار هم برای برطرف شدن مشکلات تلاش کنند.

وی به سهم 25 درصدی بخش تعاون در اقتصاد کشور اشاره کرد و گفت: تحقق این سهم در گرو همکاری و تعامل و تلاش همه دستگاه‌های اجرایی محقق می‌شود.

جاویدان توسعه صادرات را مورد تاکید قرار داد و یادآور شد: تقویت و توسعه همه بخش‌های تعاونی در زنجان مورد تاکید قرار دارد.

انتهای پیام/73007/خ40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول