اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت مدیره اتاق تعاون زنجان:

توسعه اقتصاد زنجان در گرو توسعه بخش تعاون است

رئیس هیئت مدیره اتاق تعاون زنجان گفت: توسعه اقتصاد استان در گرو توسعه بخش تعاون است.

توسعه اقتصاد زنجان در گرو توسعه بخش تعاون است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، رضا سواری ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ظرفیت‌های اقتصادی بخش باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی به هفته تعاون اشاره کرد و افزود: بخش تعاون زنجان نیازمند حمایت و توجه رسانه‌های استان است.

رئیس هیئت مدیره اتاق تعاون زنجان خواستار توجه رسانه‌های استان به سند توسعه بخش تعاون شد و تاکید کرد: امیدواریم رسانه‌های استان به‌ویژه خبرگزاری‌ها در توسعه بخش تعاون یاری‌رسان باشند.

وی سند توسعه بخش تعاون و آئین‌نامه‌های اجرایی آن را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: باید نسبت به تحقق اهداف تبیین شده در این سند از همه ظرفیت‌ها استفاده کرد.

سواری به نظام اقتصادی کشور اشاره کرد و اظهار داشت: تصدی‌گری دولت در بخش اقتصاد باید جایگزین حضور فعال بخش خصوصی و تعاون شود.

رئیس هیئت مدیره اتاق تعاون زنجان تحقق بند «ب» اصل 44 قانون اساسی را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: بخش خصوصی در کنار بخش دولتی باید برای تحقق اصل 44 تلاش کند که بخش تعاون تکمیل کننده کاستی‌های این 2 بخش است.

وی به جزییات سند توسعه بخش تعاون اشاره کرد و گفت: در این سند مطالب گسترده‌ای در مورد توسعه بخش تعاون نگاشته شده است.

سواری با بیان این‌که در این سند تکالیف و وظایف متولیان امر در بخش دولتی تبیین شده است، افزود: سند توسعه بخش تعاون در مورد همه این تکالیف موارد را مطرح کرده است.

رئیس هیئت مدیره اتاق تعاون زنجان خواستار توجه رسانه‌ها به سند توسعه بخش تعاون شد و تاکید کرد: رسانه‌های استان برای تحقق اهداف تبیین شده در این سند کمک حال مسئولین و مردم باشند.

وی با بیان این‌که توسعه بخش تعاون باید مورد توجه جدی مسئولین باشد، افزود: برای توسعه اقتصاد استان همین کافی است که به توسعه بخش تعاون توجه جدی صورت گیرد.

سواری اقتصاد استان را نیازمند توسعه و توجه دانست و اظهار داشت: توسعه اقتصاد استان راهکارهای زیادی دارد و باید نسبت به ظرفیت اقتصادی بخش تعاون بیش از بیش توجه کرد.

رئیس هیئت مدیره اتاق تعاون زنجان نقشه راه توسعه اقتصاد در کشور و استان را یادآور شد و گفت: سند توسعه بخش تعاون مشخص است و باید برای حرکت رو به جلو تلاش کرد.

وی کاهش تصدی‌گری دولت و حضور پررنگ بخش تعاون در اقتصاد را از اهداف نقشه راه عنوان کرد و اظهار داشت: تحقق اهداف تبیین شده نیازمند عملیاتی کردن سند توسعه بخش تعاون است.

سواری با تشبیه 2 بال برای بخش تعاون در استان، افزود: اتاق تعاون و بخش دولتی تعاون در اداره کل 2 بال مهم برای توسعه بخش تعاون هستند.

رئیس هیئت مدیره اتاق تعاون زنجان ضعف و کوتاهی در هر یک از بال‌ها را موجب نقص عنوان کرد و اظهار داشت: برای تحقق اهداف سند توسعه بخش تعاون باید این 2 بال هم‌سو حرکت کنند.

وی با بیان این‌که دستگاه‌های اجرایی نیز یکی از ارکان مهم برای عملیاتی کردن اهداف توسعه بخش تعاون هستند، یادآور شد: بدون تعامل و همکاری بخش دولتی نمی‌توان بر اهداف توسعه‌ای دست یافت.

سواری به اقدمات انجام شده در بخش بازرگانی خارجی تعاون زنجان اشاره کرد و اظهار داشت: در طی سال‌های اخیر بخش تعاون زنجان تعاملات خوبی با برخی کشورها داشته است.

رئیس هیئت مدیره اتاق تعاون زنجان اوگاندا، تونس و ترکمنستان را کشورهای دارای تعامل و همکاری در بخش بازرگانی نام برد و تاکید کرد: در سال‌های اخیر همکاری‌های نزدیکی با این کشورها صورت گرفته است.

وی توسعه بخش پزشکی، کشاورزی، صنعتی و خدماتی را با این کشورها یادآور شد و اظهار داشت: همکاری‌های خوبی در این محورها صورت گرفته است.

سواری کشت بروز مرزی را یکی از اهداف مهم در بخش کشاورزی عنوان کرد و گفت: برنامه‌ریزی‌های خوبی در این راستا صورت گرفته است.

انتهای پیام/73007/م30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول