اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست دامپزشکی رودبار جنوب خبر داد

مایه‌کوبی دام‌های رودبار علیه بیماری طاعون

رئیس شبکه دامپزشکی رودبار جنوب گفت: از ابتدای امسال 10 هزار و 400 رأس دام سبک این شهرستان علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک واکسینه شدند.

مایه‌کوبی دام‌های رودبار علیه بیماری طاعون

محمدعلی علی‌توکلی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در جیرفت با بیان اینکه طاعون نشخوارکنندگان کوچک یک بیماری شدید با انتشار سریع است، اظهار داشت: این بیماری با آغاز ناگهانی تب، دپرسیون ترشحات چشم و بینی، زخم و درد دهان، دشواری تنفس، سرفه و اسهال بدبو بروز می‌کند.

رئیس شبکه دامپزشکی رودبار جنوب با اشاره به راه‌های انتقال این بیماری تصریح کرد: قطرات ریز این ترشحات از طریق سرفه و عطسه در هوا پخش می‌شود و دام‌ها با استنشاق این قطرات آلوده می‌شوند.

علی‌توکلی عنوان کرد: همچنین تماس نزدیک دام‌ها با یکدیگر مهم‌ترین راه انتقال بیماری است.

وی با اشاره به راه‌های کنترل و پیشگیری این بیماری خاطر نشان کرد: قرنطینه کردن دام مبتلا و انجام واکسیناسیون از راه‌های کنترل و پیشگیری این بیماری است.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون بیش از 10 هزار رأس دام سبک علیه این بیماری در رودبار جنوب واکسینه شده‌اند، اذعان داشت: در سال جاری هیچ موردی از این بیماری در شهرستان رودبار جنوب مشاهده نشده است.

انتهای پیام/80003/غ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول