اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن تاکید کرد

توجه به معماری اسلامی در مسکن‌سازی

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بر لزوم توجه به فرهنگ ایرانی و اسلامی در طرح‌های مسکن‌سازی تاکید کرد.

توجه به معماری اسلامی در مسکن‌سازی

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان فارس، جواد حق‌شناس در بازدید از پروژه‌های مسکن شهرستان خرم‌بید اظهار داشت: نمی‌توان بر مبنای علم و دانش و فرهنگ غرب حرکت کرد و انتظار داشت که تطبیقی بین فرهنگ و معماری اسلامی ایجاد شود، به همین دلیل باید در شهرسازی‌ها به اصول و مقررات فنی و کیفی‌سازی بر مبنای معماری ایرانی و اسلامی توجه جدی کنیم.

وی اضافه کرد: معماری برخی مناطق قدیمی در ایران مورد تقدیر قرار می‌گیرد و با اقبال روبه‌رو می‌شود اما در تهران با مشکل معماری مواجه شده‌ایم.

این مقام مسئول ادامه داد: بعد از سال‌ها فعالیت در حوزه مسکن باید گام دیگری برداریم و به کیفیت و معماری اسلامی توجه بیشتری کنیم و با تطبیق آن آرامش در زندگی را با کیفیت بخشیدن به ساخت و سازها فراهم سازیم.

وی بازسازی و نوسازی مناطق آسیب‌دیده از حوادث غیرمترقبه را از وظایف بنیاد مسکن دانست و تصریح کرد: ضمن همکاری در کنار وزارت راه و شهرسازی برای ساخت مسکن مهر در شهرهای با کمتر از 25 هزار نفر جمعیت تلاش کرده‌ایم تا تامین سرپناه مردم را بر عهده گیریم که البته بخشی از نیازها را تامین کرده‌ایم.

این مسئول تصریح کرد: بیش از یک‌هزار شهر با جمعیت کمتر از 25 هزار نفر در کشور وجود دارد که 18 درصد جمعیت کشور را شامل شده که 380 هزار واحد در این شهرها ساخته می‌شود و تاکنون 212 هزار واحد به پایان رسیده و تحویل متقاضیان شده است.

انتهای پیام/2448/ح/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول