اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی:

مردم از آسیب‌های فرهنگی قاچاق آگاه شوند

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی گفت: اقشار مختلف جامعه از آسیب‌های فرهنگی قاچاق آگاه شده و در راستای ریشه‌کنی آن با پلیس تعامل کنند.

مردم از آسیب‌های فرهنگی قاچاق آگاه شوند

خسرو گل‌محمدی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه، اظهار داشت: قاچاق انواع کالا و لوازم علاوه بر اینکه در حوزه اقتصادی تاثیر مخرب دارد، در حوزه فرهنگ نیز آثار منفی زیاد و غیر قابل جبرانی را بر جای می‌گذارد که باید نسبت به این موارد آشنا بود.

وی بر لزوم مبارزه با این پدیده شوم تاکید کرد و افزود: ورود انواع محصولات ضدفرهنگی، ضدارزشی و مستهجن انحرافات شدید فرهنگی را به دنبال دارد، و گرانی انواع کالا را در جامعه شاهد شده و به دنبال آن با گزارش‌هایی از افزایش نارضایتی اجتماعی دریافت می‌شود.

گل‌محمدی خاطرنشان کرد: فرار مغزها از کشور توسط باندهای قاچاق انسان، الگو قرار دادن مدهای غربی در پوشش فرهنگی جامعه، سرمایه‌گذاری استکبار جهانی در بعد تهاجم فرهنگی با وارد کردن انواع تجهیزات فرهنگی ابعاد دیگر این موضوع هستند.

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی تامین امنیت فرهنگی و اقتصادی کشورمان را از جمله کارهای ارزشمند دانست و ادامه داد: قاچاق یک ویروس فلج کننده‌ قلمداد می‌شود که ابعاد مختلف اعم از اقتصاد، فرهنگ و مسائل معنوی از آن اثر می‌پذیرند.

وی بر لزوم فراهم کردن فرصت‌های اشتغال برای جوانان تاکید کرد و ادامه داد: در اثر غفلت و سهل‌انگاری پسندیده نیست که جوانان این مرز و بوم را چنان در شرایط بغرنجی قرار داد که با وجود آگاهی به عواقب چنین حرکت‌هایی به سمت قاچاق کشیده شوند.

گل‌محمدی اظهار داشت: همه اقشار جامعه از غیرقانونی، غیرمنطقی و نامشروع بودن دست زدن بر این قبیل حرکت‌ها اطلاع دارند پس باید از طریق تامین راه‌های ارتزاق درست آنها را در زندگی سالم خود حفظ کرد، که این مهم بر عهده دولتمردان کشورمان قرار گرفته است.

انتهای پیام/61002/خ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول