اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکمیته امداد امام خمینی شهرستان زهک خبر داد

اجرای211 طرح اشتغالزایی برای مددجویان شهرستان زهک

مدیرکمیته امداد امام خمینی شهرستان زهک از اجرای 211 طرح اشتغالزایی برای مددجویان زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) در شهرستان زهک خبر داد .

اجرای211 طرح اشتغالزایی برای مددجویان شهرستان زهک

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی اداره کل کمیته امداد امام خمینی (ره) سیستان و بلوچستان، محمدرضا قنبری گفت: حیات انسان بسته به کار و تلاش است و روزی او از راه کار و کوشش تأمین می‎شود، دین مبین اسلام نیز همواره انسان‌ها را به کسب روزی حلال و استفاده از دسترنج خود تشویق کرده است‌ و این کار و کوشش برای کسب روزی حلال در ردیف جهاد فی سبیل‌الله عنوان شده است، بر همین اساس این نهاد انجام طرح‎ها و فعالیت‎ها و ایجاد اشتغال برای مددجویان زیرپوشش را در رأس برنامه‎های خود قرار داده است.

وی افزود: در سال‌جاری تاکنون کمیته امداد این شهرستان 211 طرح در زمینه‌های دامداری، کشاورزی، قالیبافی و صنفی(صنایع دستی و خدماتی) با اعتباری بالغ بر 14 میلیارد و 440 میلیون ریال برای مددجویان به اجرا گذاشته است.

مدیرکمیته امداد امام خمینی (ره) زهک با اشاره به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در این نهاد افزود: از دیگر اقدامات این نهاد در راستای پایداری و توسعه اشتغال برای مددجویان، ارائه آموزشهای فنی و حرفه ای برای مددجویان و فرزندان آنها طی دوره های کوتاه مدت و بلند مدت، حرفه آموزی فرزندان دانش آموز دبیرستانی است. امسال 231 نفر آموزش‌های کوتاه مدت و کارآفرینی را فرا گرفته اند که اعتبار هزینه شده بیش از 110 میلیون ریال بوده است.

وی خاطر نشان کرد: از مشکلاتی که در زمینه اشتغال با آن روبرو هستیم، وجود تورم و افزایش قیمت ابزار کار است که امیدواریم با افزایش سقف اعتبار وام‌های اشتغالزایی، این مشکل هم برطرف شود.

لازم به ذکر است: در سال گذشته 649 طرح اشتغالزایی با صرف هزینه 28 میلیارد و 360 میلیون ریال اجراشده است، همچنین در سال گذشته دوره‎های آموزش کوتاه مدت و کارآفرینی برای مجریان طرح‌های اشتغال، به تعداد 867 نفر در زمینه‌های دامداری ـ کشاورزی ـ قالیبافی ـ پرورش مرغ بومی و غیره برگزار شده است.

انتهای پیام/75004/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول