اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام صالح در گفت‌وگو با فارس:

آیت‌الله طاهری‌خرم‌آبادی پیرو ولایت فقیه بود

مسئول اداره روحانیت جامعه مدرسین قم گفت: آیت‌الله طاهری‌خرم‌آبادی همواره حامی و پشتیبان ولایت فقیه بود.

آیت‌الله طاهری‌خرم‌آبادی پیرو ولایت فقیه بود

حجت‌الاسلام سید محسن صالح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به اینکه آیت‌الله سید حسن طاهری‌خرم‌آبادی از علمای برجسته خرم‌آباد بود، اظهار داشت: در جریان انقلاب اسلامی در فعالیت‌های استانی با دشمنان اسلام به مبارزه می‌پرداخت.

وی ضمن اشاره به حافظه خوب و قوی آیت‌الله طاهری‌خرم‌آبادی بیان داشت: تا کنون دو جلد از چکیده 100 جلسه سخنرانی‌ها و خاطرات وی که به گونه‌ای یک دوره تاریخ انقلاب را در بر داشته است، منتشر شده است.

مسئول اداره روحانیت جامعه مدرسین قم با بیان فعالیت‌های آیت‌الله طاهری‌خرم‌آبادی در جریان نهضت امام خمینی (ره) تصریح کرد: در جریان تنظیم بیانیه و مجالس سخنرانی در زمان طاغوت چندین جلسه در منزل وی که یکی از مراکز تصمیم گیری بود، برگزار شد که نشان از در صحنه بودن او در همه حال می‌دهد.

صالح به فضائل اخلاقی آیت‌الله طاهری‌خرم‌آبادی اشاره کرد و گفت: با وجود خدمات ارزنده به دلیل تقوا و فضائل اخلاقی هیچ‌گاه راضی به مطرح کردن آنها به صورت رسانه‌ای نبود.

وی یادآور شد: آیت‌الله طاهری‌خرم‌آبادی از ابتدای راه حامی ولایت فقیه بود و در بحث تدوین جایگاه ولایت فقیه نیز در زمره پیروان و رهروان ولایت قرار داشت.

مسئول اداره روحانیت جامعه مدرسین قم ادامه داد: آیت‌الله طاهری‌خرم‌آبادی بعد از انقلاب نیز فعال بود و مدتی در سپاه، مجلس خبرگان رهبری و عضو فقهای شورای نگهبان بود و مدتی نیز به عنوان امام جمعه موقت تهران به فعالیت می‌پرداخت. ایشان در واقع تا جایی که توان جسمیشان اجازه می‌داد در خصوص ارزش‌های اسلامی فروگذار نمی‌کرد.

این مسئول ضمن اشاره به فرهنگی و حوزوی بودن فعالیت‌های آیت‌الله طاهری افزود: وی در پاکستان نیز در این زمینه‌ها فعالیت‌هایی داشتند.

صالح به موسسه حوزوی که آیت‌الله طاهری خرم آبادی در حوزه علمیه قم طراحی کرده، اشاره داشت و گفت: این مکان فضای مناسبی برای آموزش طلاب است و از خدماتی است که او به جامعه عرضه داشته است.

انتهای پیام/2258/ن30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول