اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با اختصاص یک میلیارد ریال

بیشترین اعتبار تملک دارایی‌های فنی و حرفه‌ای استان مربوط به باشت است

مدیرکل فنی و حرفه‌ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: با اختصاص اعتبار یک میلیاردی به مرکز فنی و حرفه‌ای باشت از اعتبارات تملک دارایی‌های استان، این مرکز بیشترین اعتبار را به خود اختصاص داده است.

بیشترین اعتبار تملک دارایی‌های فنی و حرفه‌ای استان مربوط به باشت است

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، ایاز آقایی عصر امروز در حاشیه بازدید از مرکز فنی و حرفه‌ای گچساران در جمع خبرنگاران این شهرستان در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس مبنی بر میزان اعتبارات تملک دارایی‌های 92 فنی و حرفه‌ای استان اظهار کرد: هنوز میزان کامل اعتبارات تملک دارایی‌های استان به ما اعلام نشده اما آنچه تا این لحظه از سازمان مرکزی دریافت شده است، ملبغی افزون بر دو میلیارد و 700 میلیون ریال بوده است.

وی افزود: از این میزان اعتبار افزون بر 300 میلیون ریال برای تعمیرات مراکز قدیمی از جمله مرکز فنی و حرفه‌ای گچساران و یاسوج در نظر گرفته شده است و دیگر مراکز فنی و حرفه‌ای در سطح کشور خوشبختانه نوساخت بوده و آنچنان نیازی به اعتبارات تعمیری ندارند.

آقایی تصریح کرد: مبلغ دو میلیارد و 400 میلیون ریال باقی مانده به خرید تجهیزات اختصاص یافته که برآورد خرید این تجهیزات با توجه به آمار کارآموزان و وسعت مرکز آموزشی در نظر گرفته شده است.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: در تخصیص این مبلغ به مراکز فنی و حرفه‌ای استان مراکز نوساختی از جمله مرکز فنی و حرفه‌ای باشت نگاه ویژه‌ای شده است که در این راستا به مرکز فنی و حرفه‌ای باشت اعتبار بیشتری اختصاص یافته است.

آقایی ادامه داد: از کل مبلغ دو میلیارد و 400 میلیون ریال افزون بر یک میلیارد ریال به مرکز فنی و حرفه‌ای باشت اختصاص یافته است.

وی در پاسخ به سئوال دیگر فارس مبنی بر تعداد رشته‌های موجود در مراکز فنی و حرفه‌ای کهگیلویه و بویراحمد و ایجاد رشته‌های جدید اظهار کرد: در حال حاضر افزون بر 170 رشته در مراکز فنی و حرفه‌ای استان آموزش داده می‌شود.

آقایی تأکید کرد: ما بر اساس نیازسنجی‌های صورت گرفته در سطح استان نیازمندی‌های شهرستان‌های مختلف را ارزیابی کرده و بر اساس آن به مطالعه و در نهایت ایجاد رشته جدید اقدام می‌کنیم.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: در حال حاضر رشته جدید مکاترونیک که ترکیبی از رشته مکانیک، کامپیوتر و برق بوده و در زمینه فعالیت کارخانجات کاربرد دارد در مرکز استان به صورت دو شیفت در حال آموزش به متقاضیان است.

انتهای پیام/82001/ش30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول