اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس:

طرح تحقیق و تفحص از بانک کشاورزی مهر ماه ارائه می‌شود

نماینده مردم شهرستان‌های قروه و دهگلان در مجلس گفت: طرح تحقیق و تفحص از بانک کشاورزی مهر ماه به مجلس ارائه می‌شود.

طرح تحقیق و تفحص از بانک کشاورزی مهر ماه ارائه می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، نماینده مردم شهرستان‌های قروه و دهگلان در مجلس گفت: طرح تحقیق و تفحص از بانک کشاورزی مهر ماه به مجلس ارائه می‌شود.

این سخنان حامد قادرمرزی که یکشنبه شب در نشست کارگروه برنامه‌ریزی قروه مطرح شد، از آنجا نشات گرفت که به گفته وی، اعتبارات بخش توسعه شهرستان‌های قروه و دهگلان از سوی سرپرستی بانک کشاورزی استان، به سمت سایر شهرستان‌ها هدایت شد و در حق کشاورزان این منطقه که قطب کشاورزی کردستان است اجحاف شد.

وی کاغذبازی بیش از اندازه این بانک به ویژه در قروه و دهگلان، پرداخت سلیقه‌ای اعتبارات به کشاورزان و برخورد نامناسب کارمندان برخی شعبات بانک مذکور با متقاضیان را از دیگر دلایل اقامه این طرح علیه بانک کشاورزی اعلام کرد و افزود: با وجود اینکه بارها نسبت به نحوه برخورد کارمندان با متقاضیان به سرپرستی بانک، اعتراض شده است ولی هیچ گونه برخوردی با این کارمندان نشده است.

نماینده مردم شهرستان‌های قروه و دهگلان در مجلس با اشاره به اینکه در تحقق حماسه اقتصادی این کشاورزان هستند که نقش اول را ایفا می‌کنند، گفت: بخش تولید نقش بسزایی در اقتصاد دارد و مهم‌ترین تولیدکنندگان نیز کشاورزان هستند که اگر کمکی به آنان نشود در واقع به عدم تحقق منویات رهبری کمک کرده است.

وی با انتقاد از کسانی که در این مسیر سنگ‌اندازی می‌کنند، تصریح کرد: در توزیع اعتباراتی که دولت به تمامی استان‌ها اختصاص داده است، برخی در کردستان کارشکنی می‌کنند.

قادرمزی اظهار داشت: کسی حق ندارد بخش اقتصاد کشور را در سالی که باید حماسه اقتصادی شکل بگیرد با مشکل مواجه کند.

نماینده مردم شهرستان‌های قروه و دهگلان در مجلس خاطرنشان کرد: این برخوردها مغایر اخلاق اسلامی است و مردم ما شایسته بهترین خدمت‌ها هستند.

گفتنی است، پیش از این هم فرماندار قروه بارها نسبت به کارشکنی سرپرستی بانک کشاورزی استان، نسبت به پرداخت تسهیلات توسعه کشاورزی به کشاورزان این شهرستان انتقاد کرده بود و حتی این گلایه‌های خود را رسانه‌ای کرد.

محمدرسول شیخی‌زاده اواخر خردادماه با اعلام این گلایه از مدیران استانی بانک کشاورزی گفته بود، انتقاد از عملکرد مدیریت بانک کشاورزی استان در زمینه واگذاری تسهیلات به متقاضیان قروه‌ای موجب قطع کامل پرداخت این تسهیلات شده است.

فرماندار قروه دلیل اصلی عدم ارائه تسهیلات توسعه بخش کشاورزی به کشاورزان این شهرستان را رسانه‌ای شدن انتقاد از عملکرد سال گذشته مدیریت بانک کشاورزی کردستان اعلام کرده و اظهار داشت: بسیاری از طرح‌های توسعه بخش کشاورزی به دلیل کوتاهی بانک کشاورزی استان نیمه‌کاره مانده است.

به گفته فرماندار قروه، به منظور بررسی و رفع این مشکل بارها از مسئولان این بانک دعوت شده بود اما آنها حاضر به شرکت در جلسات نشده‌اند.

شیخی‌زاده  گفته بود اینکه شهرستان قروه ظرفیت‌های بسیار مطلوبی در زمینه تولید و کشاورزی دارد، نباید تنها محدود به حرف شود، بلکه در عمل هم باید گام‌هایی برداشته شود، اما متاسفانه به دلیل بی‌مهری مسئولان بانک این مهم با وقفه مواجه شده است.

فرماندار قروه این نکته را هم گفته بود که کشاورزان نباید قربانی کینه‌توزی مدیران شوند چراکه پیشرفت اقتصاد، در گرو افزایش تولید داخلی است و کشاورزان، سهم عمده‌ای در این راستا دارند.

انتهای پیام/79009/ح30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول