اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس آگاهی گیلان خبر داد

افزایش کشف 100 درصدی داروی قاچاق در گیلان

رئیس پلیس آگاهی گیلان از افزایش صد درصدی کشف داروی قاچاق از ابتدای سال جاری تاکنون در این استان خبر داد.

افزایش کشف 100 درصدی داروی قاچاق در گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، فرهاد فلاح کریمی عصر امروز در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز گیلان اظهار کرد: بخش بسیاری از مقابله با قاچاق به عهده نیروی انتظامی است.

وی تفکیک کالای قاچاق از غیر قاچاق در گیلان را بسیار مشکل عنوان کرد و افزود: حضور کارشناسان برای تشخیص کالای قاچاق در استان ضروری است.

فلاح کریمی با تاکید بر تسهیل استعلام کالای قاچاق توسط گمرک، بیان کرد: نیروی انتظامی آمادگی حضور کارشناسان بیشتر برای تشخیص کالای قاچاق را دارد.

رئیس پلیس آگاهی گیلان به اجرای طرح‌های مقطعی مبارزه با کالای قاچاق توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت با همکاری تعزیرات حکومتی اشاره کرد و گفت: جلوی بسترهای سوء استفاده کنندگان باید گرفته شود.

وی با اشاره به حرکت دولت به طرف تک‌نرخی شدن ارز، تصریح کرد: کنترل ارز در گیلان نیازمند معرفی یک نماینده از طرف بانک‌ها به نیروی انتظامی است.

فلاح کریمی از کشف 2 میلیارد و 800 میلیون تومان کالای قاچاق از ابتدای سال جاری تاکنون در گیلان خبر داد و اذعان کرد: 16 درصد کشف سوخت قاچاق در استان کاهش پیدا کرده است.

رئیس پلیس آگاهی گیلان با بیان اینکه کشف روغن و گریس از افزایش صد درصدی برخوردار است، خاطرنشان کرد: امسال با کاهش کشف 13 درصدی قاچاق سیگار در استان مواجه هستیم.

وی به کاهش کشف 50 درصدی اقلام آرایشی و بهداشتی از ابتدای سال جاری تاکنون در گیلان اشاره کرد و افزود: بخشی از کاهش کشفیات ناشی از افزایش نرخ ارز است.

*افزایش 24 درصدی کشف چای قاچاق در گیلان

وی با بیان اینکه کشف چای قاچاق با افزایش 24 درصدی در گیلان مواجه است، اظهار کرد: کشف قند و شکر و روغن از ابتدای سال جاری تاکنون صد درصد افزایش داشته است.

فلاح کریمی از افزایش صد درصدی کشف داروی قاچاق در گیلان خبر داد و تصریح کرد: امسال دو مرحله طرح سراسری مبارزه با کالای قاچاق در استان اجرا شده است.

*اجرای مصوبه کالای همراه مسافر ارزش افزوده تولید را ارتقا می‌دهد

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز گیلان نیز در جلسه مذکور بر برگزاری دوره‌های آموزشی برای توانمندسازی بازرگانان تاکید کرد و گفت: اقدام‌های خوبی برای تقویت مرزنشینان انجام شده است.

اسماعیل عبداللهی با اشاره به اجرای مصوبه کالای همراه مسافر در منطقه آزاد انزلی، بیان کرد: کالای همراه مسافر ارزش افزوده تولید را ارتقا می‌دهد.

وی در ادامه به اجرای مرحله سوم طرح شبنم در گیلان اشاره کرد و افزود: طرح مذکور از برنامه‌های ارزشمند دولت برای کنترل کالای وارداتی است.

عبداللهی طرح شبنم را بسیار گسترده خواند و اظهار کرد: طرح مذکور یک‌هزار گروه کالا را شامل می‌شود.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز گیلان برچسب کالا را از چالش‌های اجرای طرح شبنم عنوان کرد و یادآور شد: ورود کالای بدون برچسب از تهران نگرانی‌هایی را در استان ایجاد کرده است.

وی با تاکید بر ترخیص کالای دارای برچسب از گمرکات، تصریح کرد: تعداد کالای مشمول مرحله سوم طرح شبنم نیازمند هماهنگی جدی بین دستگاه‌ها است.

عبداللهی خواستار اطلاع‌رسانی رسانه‌ها برای آگاهی مردم از طرح شبنم شد و خاطرنشان کرد: تفاوت قیمت بین کالای دارای برچسب و دیگر کالاها از چالش‌های اجرای طرح مذکور است.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز گیلان در ادامه از تهیه دستورالعمل چای سنواتی خبر داد و افزود: هیچگونه اغماضی درباره چای سنواتی قابل قبول نیست.

وی بر ساماندهی چای سنواتی به منظور صادرات تاکید کرد و گفت: مسئولان با عزم جدی امر مذکور را پیگیری می‌کنند.

انتهای پیام/84001/ت40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول