اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر علمی پنجمین کنفرانس ریاضی کاربردی در دانشگاه بوعلی سینا:

دانشگاه بوعلی سینا در زمینه پژوهشی در رتبه 12 قرار دارد

دبیر علمی پنجمین کنفرانس ریاضی کاربردی در دانشگاه بوعلی سینا گفت: دانشگاه بوعلی سینا در زمینه پژوهشی در رتبه 12 قرار دارد ولی به آن اندازه که در شأن دانشگاه باشد شناخته نشده‌ است.

دانشگاه بوعلی سینا در زمینه پژوهشی در رتبه 12 قرار دارد

مهدی قیاسوند در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار داشت: پنجمین کنفرانس ریاضی کاربردی ایران از روز شنبه 17 شهریور ماه آغاز شده و تا 19 شهریور با همکاری دانشگاه بوعلی سینا و انجمن علمی ریاضی ایران و بانک تجارت ادامه دارد.

وی در ارتباط با هدف برگزاری این کنفرانس بیان کرد: یکی از اهداف پیش رو تقویت روحیه پژوهشگری در بین اساتید و دانشجویان ریاضی کاربردی و ارتقای سطح پژوهشگران این شاخه از طریق ارتباط با افراد باتجربه است.

دبیر علمی پنجمین کنفرانس ریاضی کاربردی از تأثیر این کنفراس روی دانشجویان و دانشگاه گفت و افزود: در این کنفرانس‌ها به خاطر ارتباط دانشجویان با اساتید بزرگ این رشته، به دانشجویان شخصیت داده می‌شود و اعتماد به نفس دانشجویان بالا می‌رود چرا که کارهای خود را به نمایش می‌گذارند و از این طریق ویترینی برای کارهای پژوهشی خود ایجاد می‌کنند.

وی ادامه داد: می‌توانیم توانایی‌های علمی دانشگاه بوعلی سینا را از طریق همین کنفرانس به دانشجویان و اساتید بشناسانیم و از این طریق دانشجویان با رتبه‌های برتر را جذب کنیم که همین موضوع در آینده باعث بالا رفتن سطح علمی دانشگاه می‌شود.

قیاسوند اذعان داشت: در این کنفرانس 383 مقاله داشتیم که از این تعداد 259 مقاله پذیرش گرفته‌اند و 124 مقاله رد شده‌اند که از این تعداد 15 مقاله پذیرفته شده مربوط به اساتید و دانشجویان دانشگاه بوعلی سیناست.

وی ادامه داد: از 383 مقاله 32 درصد از مقالات برای ارائه شفاهی و 35 درصد از آن‌ها برای پوستر پذیرفته شده‌اند.

دبیر علمی پنجمین کنفرانس ریاضی کاربردی در دانشگاه بوعلی‌سینا با بیان این موضوع که ریاضی کاربردی در جوامع پیشرفته ششمین رشته‌ای است که اشتغالزاست افزود: در ایران ریاضی کاربردی از حالت کودکی خارج شده و پا به مرحله‌ نوجوانی گذاشته است.

وی اظهار داشت: برای رسیدن به آن جایگاه در ایران حداقل باید یک دهه به صورت فشرده تلاش کنیم.

قیاسوند به تأثیری که این کنفرانس بر روی دانشگاه بوعلی می‌گذارد اشاره کرد و گفت: دانشگاه بوعلی سینا در زمینه پژوهشی در رتبه 12 قرار دارد ولی به آن اندازه که در شأن دانشگاه باشد شناخته نشده‌ است.

انتهای پیام/2499/س40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول