اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر ستاد همکاری‌های حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش:

راه مقابله با افکار انحرافی توجه به آموزش و پرورش است

دبیر ستاد همکاری‌های حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش گفت: معارف اصیل دینی توسط طلاب و روحانیون در مدارس به دانش‌آموزان عرضه می‌شود و راه مقابله با افکار انحرافی غربی‌ها، توجه به آموزش و پرورش است.

راه مقابله با افکار انحرافی توجه به آموزش و پرورش است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش، حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی ملکی در نشست جمعی از مدیران و مسئولین آموزش و پرورش کشورهای آفریقایی که در سالن اجتماعات ستاد همکاری‌های حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش برگزار شد، اظهار داشت: خدای متعال کرامت و مقام برتری را به انسان‌های با تقوا داده است.

وی افزود: قاره آفریقا با بیش از 60 درصد مسلمان، نشان می‌دهد که رشد و توسعه اسلام در این قاره بسیار بالا و با استقبال همه جانبه مردمی رو به رو شده است.

مشاور وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه گسترش اسلام در قاره آفریقا باعث توجه استعمارگران غربی به این قاره شده است، گفت: تغییر فرهنگ اسلامی به لیبرالیسم و جداسازی مردم از دین و آخرت از پدیده‌های شوم غربی است.

وی افزود: اعمال نژادپرستانه غربی‌ها در قاره آفریقا برای تسلط بیشتر بر منافع و معادن غنی این کشورها است.

دبیر ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش بیان داشت: استکبار جهانی برای از بین بردن حقوق مسلمانان به راحتی آنان را در افغانستان، عراق، لیبی و سوریه به خاک و خون می‌کشد و دم از حقوق بشر می‌زند در صورتی که اگر یک نفر غربی کشته شود هزاران طرفدار حقوق بشر پیدا می‌شود.

ملکی در ادامه با بیان اینکه باید راه‌های مقابله با افکار انحرافی غرب را در مدارس یاد گرفت، اظهار داشت: راه مقابله با افکار انحرافی غربی‌ها صرفاً در گرو آموزش‌هایی است که در سطوح ابتدایی و راهنمایی به دانش‌آموزان داده می‌شود.

وی با بیان اینکه سابقه آموزش و پرورش در ایران به 160سال قبل باز می‌گردد، خاطرنشان کرد: قبل از اینکه مراحل آموزشی برای دانش‌آموزان به شکل امروز در بیاید، توسط علمای دین، تعلیم اجرا می‌شد.

مشاور وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: بعد از گذشت سه دهه از انقلاب اسلامی همکاری جدی بین حوزه علمیه و آموزش و پرورش ایجاد شده که معارف اصیل دینی توسط طلاب و روحانیون در مدارس به دانش‌آموزان عرضه می‌شود که کشورهای دیگر از جمله کشورهای آفریقایی می‌توانند از این تجربه استفاده کند.

ملکی تصریح کرد: طلاب و روحانیون اعزامی به مدارس خدمات مشاوره‌ای و معارفی را به دانش‌آموزان بیان می‌کنند و آن‌ها را با مباحث امامت و ولایت آشنا می‌‌سازند.

وی تاکید کرد: ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران آماده است تا تمام تجربیات و طرح‌های استفاده از روحانیون دینی را در اختیار مراکز آموزش و پرورش سایر کشورها به خصوص کشورهای مسلمان آفریقایی بگذارد.

انتهای پیام/2258/ک/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول