اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل ارشاد استان بوشهر خبر داد

کاهش سن متقاضیان شرکت در هشتمین جشنواره ملی مشاعره رضوی

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: سن متقاضیان شرکت در هشتمین جشنواره ملی مشاعره رضوی کاهش یافته است.

کاهش سن متقاضیان شرکت در هشتمین جشنواره ملی مشاعره رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، یونس محمدی ظهر امروز در آیین گشایش این جشنواره با بیان اینکه امسال 500 نفر برای راه‌یابی به مرحله نهایی مشاعره تلفنی شدند گفت: پس از برگزاری دو مرحله داوری تلفنی از متقاضیان شرکت در جشنواره ملی 56 نفر جواز ورود به مرحله نیمه نهایی را کسب کردند.

وی تاکید کرد: این 56 نفر در هشت گروه هفت نفری امروز به رقابت و قرائت اشعار رضوی می‌پردازند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر اشاعه و ترویج فرهنگ منوررضوی، گسترش فعالیت‌های فرهنگی، هنری و مذهبی مرتبط با سیره ائمه معصومین به‌ویژه امام رضا(ع)، آشنایی با ادبیات دینی و اشعار مفهومی در خصوص اهل بیت (ع) و تعمیق ارتباط ادبیات فارسی با فرهنگ رضوی را از اهداف برگزاری جشنواره ملی مشاعره رضوی دانست.

محمدی با بیان اینکه امسال در هشتمین جشنواره ملی مشاعره رضوی سن متقاضیان نسبت به سال گذشته کاهش دارد تصریح کرد: امسال یک هزار و 200 نفر در بخش دانش آموزی و بزرگسالان جشنواره ملی مشاعره رضوی شرکت کرده‌اند که 56 نفر جواز ورود به مرحله نیمه نهایی را کسب کردند.

وی با بیان اینکه جشنواره ملی مشاعره رضوی از سال 1385 تاکنون هر ساله در بوشهر برگزار می‌شود افزود: با توجه به جایگاه و ظرفیت استان بوشهر، این استان از توانمندی بالایی برای برگزاری هرچه باشکوه تر هرگونه جشنواره فرهنگی و هنری در سطح ملی و بین‌المللی برخوردار است که برگزاری هشت دوره جشنواره ملی مشاعره رضوی در بوشهر موید این ادعاست.

استاندار بوشهر نیز گفت: حضزت امام رضا(ع) و خواهرش حضرت معصومه(س) دو گلدسته ای هستند که خدواند به ملت ایران عطا کرده و نقطه اتصال به ولایت در ایران اسلامی این دو بزرگوار هستند.

فریدون حسنوند افزود: واژه اشعار جشنواره های ادبی بخصوص جشنواره ملی مشاعره رضوی توشه‌ای اندک و قدردانی ویژه این دو نعمت علوی و نبوی است.

انتهای پیام/66006/ق20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول