اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با انتخاب 8 اثر از کانون‌های پرورش فکری صورت گرفت

آغاز به کار نخستین جشنواره پویانمایی رضوی در شیراز

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس گفت: نخستین جشنواره سراسری پویانمایی رضوی با انتخاب هشت اثر از کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور در شیراز آغاز به کار کرد.

آغاز به کار نخستین جشنواره پویانمایی رضوی در شیراز

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، مجتبی حق‌پرست بعدازظهر امروز در این جشنواره طی سخنانی اظهار داشت: یک‌هزار کودک و نوجوان کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور 255 اثر انیمیشن خود را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کردند که پس از داوری هشت اثر برتر معرفی و جوائزی به آنها اهدا شد.

وی اضافه کرد: شرکت‌کنندگان در این جشنواره 65 درصد دختر و 35 درصد پسر بودند که استان‌های فارس با 159 اثر، اردبیل 124 اثر و گلستان با 22 اثر به ترتیب از لحاظ تعداد آثار ارسالی رتبه اول تا سوم را به خود اختصاص داده‌اند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس تصریح کرد: تاکنون یک‌هزار و 518 اثر از کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس به جشنواره رضوی ارسال شده است.

معاون تولیدات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور در این جشنواره نیز طی سخنانی ابراز داشت: در نخستین جشنواره پویانمایی امام رضا (ع) با 16 ساعت کار تولیدی از سوی کودکان و نوجوانان، امیدهای تاره‌ای در عرصه ساخت فیلم‌های کوتاه انیمیشنی در کشور به وجود آمده است.

علی گنج کریمی تصریح کرد: انیمیشن در کتاب کودکان جای تازه‌ای پیدا کرده است و در این مورد مهر ماه سال جاری شاهد ساخت 10 اثر تلفیقی انیمیشن و کتاب خواهیم بود.

معاون سینمایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز طی سخنانی در این جشنواره بیان داشت: مفهوم واقعی انیمیشن در قالب جشنواره امام رضا (ع) حرکت تازه‌ای را در میان نسل جوان پدید آورده است، که نیاز به توجه جدی از سوی متولیان فرهنگی دارد.

هادی بقین‌لو اضافه کرد: فعالیت‌های پویانمایی در یک فرآیند و حرکت پویا با استقامت، صبر، پشتکار و اخلاص در جامعه محقق می‌شود.

وی ابراز داشت: واحد سینمایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ساخت و تولید فیلم‌های انیمیش را با شاخصه‌های بومی، محلی، هنری و دینی ارائه می‌کند.

انتهای پیام/2448/ق20/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول