اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست موسسه انستیتو پاستور شمال کشور خبر داد

تولید نانو داروی گیاهی برای درمان تب برفکی

سرپرست موسسه انستیتو پاستور شمال کشور از تولید داروی گیاهی برای درمان تب برفکی در مازندران خبر داد.

تولید نانو داروی گیاهی برای درمان تب برفکی

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، محسن آسوری بعدازظهر امروز در سمینار آموزشی بوتولیسم در محل این موسسه با بیان اینکه پنج وظیفه مهم بر دوش موسسه انستیتو پاستور است، بیان داشت: تولید، آموزش، تشخیص تخصصی و مرکز رشد از محورهای فعالیت این مجموعه به شمار می‌رود که در زمینه آموزش به دلیل اهمیت آن برنامه‌ریزی صورت گرفته است.

وی با اشاره به برگزاری کارگاه‌های متعدد در این موسسه اظهار کرد: کارگاه اصول پژوهشی، end note، کارگاه دو روز کشت سلولی و امروز سمینار یک روزه بوتولیسم از جمله کارگاه‌های برگزار شده در سال‌جاری در این موسسه بوده است.

آسوری با اعلام اینکه تلاش می‌کنیم در شش ماه آینده کارگاه حیوانات آزمایشگاهی را نیز برگزار کنیم، افزود: تست‌های تشخیصی سیاه سرفه، دیفتری و هاری هم اکنون در این موسسه انجام می‌شود.

این مسئول با تاکید بر اینکه تشخیص بیماری هاری پس از موسسه انستیتو پاستور تهران تنها در آمل صورت می‌گیرد، خاطرنشان کرد: امیدواریم تا پایان سال 91 بتوانیم تمامی نیاز منطقه این خدمات پژوهشی را مرتفع سازیم.

سرپرست موسسه انستیتو پاستور شمال کشور با اشاره به اینکه هم اکنون در این موسسه تولید و فروش انواع محیط‌های کشت و انواع سرم صورت می‌گیرد، گفت: نانوداروی گیاهی برای درمان تب برفکی در این موسسه تولید شده و در مرحله اخذ مجوز فروش قرار دارد.

وی با اعلام اینکه تولید نانو داروی درمان آفت نیز در مرحله پژوهش قرار دارد، یادآور شد: تولید واکسن آنفولانزای طیور نیز با همکاری بخش خصوصی در حال انجام است که با حمایت‌های دامپزشکی امیدواریم تا پایان سال 92 وارد بازار شود.

آسوری با بیان اینکه در یک سال گذشته کیت تشخیص حلال و حرام در این موسسه پیگیری می‌شود، افزود: این برنامه امروز به جایی رسیده است که در مرحله اخذ مجوز از وزارت بهداشت هستیم.

وی با اعلام اینکه مالزی تنها کشوری در دنیا است که از این کیت‌ها استفاده می‌کند، گفت: امیدواریم با وارد بازار شدن این کیت‌ها به عنوان دومین کشور تولید کننده کیت‌های تشخیصی حلال و حرام بتوانیم قریب به 60 نوع کیت تشخیصی را به بازارهای 54 کشور دنیا صادر کنیم.

انتهای‌ پیام/86011/ت30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول