اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی گلستان:

ردیف اعتباری ویژه برای گیاهان دارویی در نظر گرفته شود

سرپرست مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان خواستار ردیف اعتباری ویژه برای گیاهان دارویی شد.

ردیف اعتباری ویژه برای گیاهان دارویی در نظر گرفته شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، مختار مهاجر ظهر امروز در جلسه شورای برنامه‎ریزی استان اظهار داشت: با توجه به ضرورت توسعه پایدار و گسترش فعالیت‎ها و افزایش کارایی کمیته راهبردی گیاهان دارویی لازم است تا ردیف اعتباری ویژه در این بخش اتخاذ شود تا شاهد اتفاقات خوبی در این حوزه باشیم.

وی با تاکید بر اینکه تحقیق و پژوهش روی طرح‎های تحقیقاتی یک ضرورت مهم و انکارناپذیر است، تصریح کرد: اگر این مسئله به خوبی صورت نگیرد با مشکلات زیادی در اجرا مواجه خواهیم شد که نمی‎توان حتی به اشتغال استان نیز کمک کرد.

تنوع اقلیمی گلستان مناسب توسعه گیاهان دارویی است

سرپرست مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی گلستان خاطرنشان کرد: 409 گونه گیاهی متعلق به 95 تیره گیاهی وجود دارد که 156 گونه در اراضی جنگلی است لذا با توجه به ظرفیت‎های استان و برخورداری از تنوع اقلیمی و شرایط مساعد محیطی و نیز اراضی مناسب می‎توان به کشت و توسعه گیاهان دارویی مبادرت کرد.

مهاجر در خصوص نواقص و کاستی‎های موجود در زمینه گیاهان دارویی بیان داشت: عدم شناخت کافی نسبت به گیاهان دارویی در سطح جامعه، مشخص نبودن متولی خاص و عدم پوشش بیمه‎ای از جمله مشکلات مهم در این بخش محسوب می‎شود.

وی افزود: در راستای انجام کارهای میدانی سه پایلوت مختلف تعریف شده است که پایلوت اراضی شیبدار تخشی محله مینودشت، پایلوت وامنان و پایلوت کلاله از جمله کارهای تحقیقاتی و بهزراعی است.

الگوی کشت توسعه‎ای و ترویجی زعفران انجام شد

سرپرست مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی گلستان از انجام الگوی کشت توسعه‎ای و ترویجی زعفران خبر داد و ابراز داشت: مسائلی مانند بیماری‎ها، بسته‎بندی و بازاریابی از جمله مشکلات موجود در کشت زعفران است که باید تلاش شود تا در رفع نقایص موجود تصمیمات خوبی اتخاذ شود.

مهاجر از اجرای طرح‎های تحقیقاتی در بخش‎های اصلاح نهال و بذر، فنی و مهندسی، منابع طبیعی، علوم دامی، دامپزشکی، گیاهپزشکی، خاک و آب و آبخیزداری خبر داد و اظهار داشت: مشکلات بخش کشاورزی با ارائه طرح‎های کاربردی مورد بررسی قرار می‎گیرد که از این طریق می‎توان به بهترین راهکارها دست پیدا کرد.

انتهای پیام/83001/ی30‎/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول