اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در کردستان:

نگاه ورزشکاران زورخانه به حضرت علی(ع) است

نماینده ولی فقیه در استان کردستان به خصایص و ویژگی‌های پهلوانی اشاره کرد و گفت: ورزشکاران رشته‌های پهلوانی و زورخانه‌ای نگاه ویژه‌ای به حضرت علی دارند و این امام را الگوی خود قرار داده‌اند.

نگاه ورزشکاران زورخانه به حضرت علی(ع) است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حجت‌الاسلام سیدمحمد حسینی‌شاهرودی امروز در همایش تجلیل از پیشکسوتان ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای که به مناسبت دهه کرامت در زورخانه پهلوان نادر سنندج برگزار شد، اظهار کرد: امام رضا(ع) افتخار مسلمانان است و در تمامی جهان این امام همام به عنوان عالم اهل بیت معروف است.

وی افزود: امام رضا(ع) قدرت شفا دارند و این الهام گرفته از خداوند است زیرا کسانی که برای خداوند کار می‌کنند به ولایت تکوینی می‌رسند و این موضوع موجب می‌شود تا به اذن خداوند کارهای بزرگ انجام دهند.

حسینی‌شاهرودی خاطرنشان کرد: هر کسی از این کره خاکی به یاد امام رضا(ع) بیافتد و از وی طلب حاجت کند، بدون شک نیاز وی برآورده خواهد شد چرا که خداوند به این کار رضایت دارند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان همچنین حضرت معصومه را کریمه اهل بیت خواند و گفت: کریم کسی است که هر آنچه را که انسان در زمینه مادی و معنوی بخواهد به وی می‌بخشد.

شاهرودی تصریح کرد: ملاصدرا و بزرگان دیگری وقتی دچار مشکل می‌شدند به حضور معصومه(س) متوسل می‌شدند تا اینکه مشکل آنها مرتفع شود.

وی در ادامه صفات و ویژگی‌های قهرمان قهرمانان را متذکر شد و گفت: مردم از ورزشکارانی که دارای شجاعت، اخلاق، صداقت، سخاوت و صفات رحمانی هستند، به عنوان قهرمان قهرمانان نام می‌برند.

به گفته نماینده ولی فقیه در استان کردستان، افرادی که دارای صفات قهرمانی هستند در بین مردم محبوبیت خاصی دارند لذا ورزشکاران باید با اقتدا به بزرگان دین مانند حضرت علی(ع) و تقویت روحیه و ویژگی‌های یک پهلوان واقعی در خود، به یک قهرمان محبوب تبدیل شوند.

حسینی‌شاهرودی اضافه کرد: اسلام حفظ سلامت روح و جسم را توصیه کرده است و ورزش یکی از زمینه‌های پرورش جسم است و کسی که جسم قوی داشته باشد از نظر روحی نیز قوی است و مردم چنین شخصی را محبوب خود می‌پندارند.

وی گفت: انسان‌ها‌ به طور طبیعی قهرمانان را دوست دارند و ورزشکاران رشته‌های زورخانه‌ای و پهلوانی با تاسی از امام علی(ع) می‌توانند به چنین جایگاهی دست پیدا کنند.

وی در پایان به ورزشکاران رشته پهلوانی و زورخانه‌ای توصیه کرد: این افراد سعی کنند منش و سیره حضرت علی(ع) را الگوی خود قرار دهند تا به جایگاهی که اسلام برای یک قهرمان و یا پهلوان تعریف کرده است، برسند.

انتهای پیام/79001/ت30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول