اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم مطرح کرد

امداد هوایی نیاز مبرم اورژانس قم

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم نیاز این استان به امداد هوایی را به دلیل ویژه بودن موقعیت جغرافیایی قم مورد تاکید قرار داد و گفت: باید مرکز مدیریت بحران استان قم نیز تقویت شود.

امداد هوایی نیاز مبرم اورژانس قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، محمدجواد باقری امروز در نشست وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با پرسنل اورژانس قم اظهار کرد: مأموران اورژانس قم در پی وقوع حادثه خونین در اتوبان قم تهران در کمترین زمان ممکن خود را به محل وقوع حادثه رساندند.

وی با اشاره به بالا بودن میزان وقوع حوادث در قم به دلیل جایگاه خاص این استان تاکید کرد: این مسئله موجب شده است که پرسنل اورژانس قم همیشه به صورت آماده‌باش بوده و آمادگی لازم را داشته باشند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم به خلاء وجود مدیریت در صحنه تصادفات اشاره کرد و اظهار داشت: در سال گذشته شاهد این بودیم که پنج نفر از امدادگران اورژانس در صحنه تصادفات به دلیل برخورد دیگر خودروها جان خود را از دست دادند.

وی با تاکید بر اهتمام هرچه بیشتر پلیس به کنترل صحنه تصادف گفت: در هنگام وقوع سانحه دوشنبه شب، مأموران اورژانس در نخستین دقایق در صحنه وقوع حادثه حاضر شدند و به امداد رسانی پرداختند.

باقری گفت: در پی انتقال مجروحان به بیمارستان‌های قم هیچ فردی جان خود را از دست نداد و مأموران اورژانس امدادرسانی مطلوبی داشتند.

وی امداد هوایی را به دلیل ویژه بودن موقعیت جغرافیایی قم مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: باید مرکز مدیریت بحران استان قم نیز تقویت شود و در زمینه چینش پایگاه‌های اورژانس نیز بهینه‌سازی صورت گرفته و ناوگان اورژانس در قم تقویت گردد.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی قم با اشاره به اینکه باید شغل اورژانس در بین مشاغل سخت و زیان‌آور قرار گیرد، اظهار داشت: در هنگام وقوع حوادث شرایط پرسنل قبل و بعد از حادثه تفاوت بسیاری دارد و باید این مسئله از سوی مسئولان امر مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/2258/ط30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول