اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار شهرستان گناوه:

اطلاع‌رسانی در زمینه مسائل سلامت باید برای همه قابل درک باشد

فرماندار شهرستان گناوه گفت: تقسیم بندی مسائل آموزشی و اطلاع رسانی در خصوص سلامت باید به صورت ساده و جزئی انجام شود، به نحوی که قابل درک برای عموم مردم باشد.

اطلاع‌رسانی در زمینه مسائل سلامت باید برای همه قابل درک باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از گناوه، غلامعلی حبیبی منش صبح امروز در دومین جلسه شورای سلامت شهرستان گناوه که با موضوع دفع بهداشتی فاضلاب و تصفیه خانه شهر گناوه  و نیز بهداشت روان با حضور فرماندار و جمعی از مسئولان شهرستان گناوه در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، اظهار داشت: لازم است تا در زمینه مقوله سلامت اطلاع رسانی مناسب صورت گیرد و بر این امر مهم تاکید بسیار داریم.

حبیبی منش گفت: تقسیم بندی مسائل آموزشی  و اطلاع رسانی در خصوص سلامت باید به صورت ساده و جزئی انجام شود، به نحوی که قابل درک برای عموم مردم باشد.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه نیز بیان داشت: امروزه دیگر اهمیت سلامت روان اجتماعی بر هیچ کسی پوشیده نیست و باید به آن توجه جدی داشت.

غلامعباس آریافر گفت: بخش بهداشت روان مقوله بسیار وسیعی است و همانطور که جوامع بشری نیاز به آگاهی در خصوص خوراک و نیاز به ورزش برای دفع سموم بدن را دارد در خصوص بهداشت روان نیز اطلاع رسانی و آگاهی بخشی بسیار با اهمیت تلقی می‌شود.

وی تاکید کرد: بهداشت روان این امکان را برای ما فراهم می‌کند تا مسائل را با توجه به اقتضای فرهنگی و نیز با توجه به شرایط سنی برای خود، دانش آموزان و عموم مردم در نظر بگیریم تا پاسخگوی کمبودها و نیازهای عاطفی ما باشد.

کارشناس سلامت روان شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه نیز در ادامه ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص اهمیت سلامت عنوان کرد: سلامت مفهومی کلی است و طبق تعریف سازمان جهانی بهداشت سلامت عبارت از برخورداری از آسایش کامل جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی است.

خاتون باباحسنی گفت: سلامت روان قابل مشاهده نیست و چشم مسلح می‌خواهد؛ تب، سرفه، سردرد، جراحت و ... به راحتی دیده می‌شوند، اما کدام مادر متوجه فکر نوجوانی می‌شود که تصویر بدی از خود دارد؟

وی بیان داشت: اگر این تصویر اصلاح یا تغییر نکند آینده شغلی، تحصیلی، اجتماعی و خانوادگی او را رقم می‌زند.

بابا حسنی اضافه کرد: سلامت روان به چگونگی تفکر، احساس  و عملکرد ما در مواجهه با موقعیت‌های زندگی و  درک از خودمان برمی‌گردد.

کارشناس بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه نیز در این جلسه در خصوص روند نادرست تخلیه فاضلاب خام به حوضچه بی هوازی تصفیه خانه فاضلاب شهر و اختلال ناشی از آن در مراحل تصفیه فاضلاب توضیحاتی را بیان کرد.

سید عسکر حسینی گفت: پساب نهایی حاصل از تصفیه، طبق استاندارد کیفیت مناسب برای تخلیه به محیط (دریا) را ندارد و خواستار پیگیری جدی مسئولان ارشد شهرستان و استان برای حل این معضل بهداشتی شد.

انتهای پیام/66006/س40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول