اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت پژوهشکده باقرالعلوم (ع)

کتاب «زکات فطره» منتشر می‌شود

مدیر گروه تبلیغ‌پژوهی پژوهشکده باقرالعلوم (ع) گفت: با تلاش محققان پژوهشکده باقرالعلوم (ع) کتاب «زکات فطره» در آینده نزدیک منتشر می‌شود.

کتاب «زکات فطره» منتشر می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی پژوهشکده باقرالعلوم (ع)، حجت‌الاسلام علی اصغر رادحسینی گفت: از آنجا که سؤالات فقهی با گسترش علوم و ارتباطات افزایش چشمگیری پیدا کرده و امکان دسترسی به همه آنها فراهم نیست، از طرفی وجود اصطلاحات و عبارات پیچیده فقهی در کتب و رساله‌های فقها و مراجع عظام، بهره‌مندی از آن را برای طبقات مختلف غیر مقدور کرده است، بنابراین وجود مجموعه‌هایی از آسان‌سازی احکام برای استفاده همگان، به ویژه طلاب و دانش‌پژوهان، دانشجویان و جوانان ضروری به نظر می‌رسد.

وی ادامه داد: گروه تبلیغ‌پژوهی پژوهشکده باقرالعلوم (ع) در راستای ترویج و توسعه فرهنگ و معارف اهل بیت (ع) اقدام به ایجاد سبک نوین و تازه‌ای در مباحث احکام و فقه کرده است.

مدیر گروه تبلیغ‌پژوهی پژوهشکده باقرالعلوم (ع) با ارائه توضیحاتی در مورد کارهای انجام شده در بخش فقه و احکام این گروه گفت: در بخش فقه و احکام گروه، تلاش شده تا فقه شیعه در قالب درختواره فقهی به همراه سؤالات گویا و روان امروزی طراحی شود و سعی بر این بوده است، سؤالاتی که اغلب مکلفین به آن مبتلا هستند، مطرح شده و از سؤالات غیرضروری پرهیز شود.

وی اظهار کرد: پاسخ این سؤالات از منابع فقهی حضرات آیات عظام به ترتیب اولویت فقهی، توسط کارشناسان و پژوهشگران با دقت فراوان استخراج شده و چنانچه سؤالی جواب نداشت از دفاتر مراجع استفتاء صورت گرفته است.

رادحسینی تصریح کرد: کتاب زکات فطره حاصل زحمات بی‌وقفه پژوهشگران و محققین بزرگواری است که با صرف ساعت‌ها تلاش خستگی‌ناپذیر این مجموعه را تهیه کردند و امید دارند که مورد قبول خداوند متعال و تأیید حضرت ولی عصر (عج) قرار گیرد.

مدیر گروه تبلیغ‌پژوهی پژوهشکده باقرالعلوم (ع) خاطرنشان کرد: این کتاب شامل 242 سؤال درباره بحث زکات فطره بوده که با درختواره‌ای بسیار منظم و علمی طراحی شده است.

وی افزود: لازم به ذکر است این درختواره که 68 عنوان اصلی و فرعی دارد به همراه سؤالات بحث زکات فطره برای دسترسی آسان مکلفین و مبلغین به جواب‌های احتمالی در ابتدای کتاب چاپ خواهد شد.

انتهای پیام/2258/ز/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول