اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار بوشهر:

10 آبان‌ماه پایان بازسازی مناطق زلزله‌زده دشتی است

استاندار بوشهر گفت: با توجه به روند مطلوب بازسازی مناطق زلزله‌زده دشتی 10 آبان‌ماه پایان بازسازی مناطق زلزله‌زده دشتی اعلام می‌‌شود.

10 آبان‌ماه پایان بازسازی مناطق زلزله‌زده دشتی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، فریدون حسنوند صبح امروز در بررسی روند بازسازی مناطق زلزله‌زده دشتی با قدردانی از دست‌اندرکاران امر بازسازی این مناطق گفت: از بدو وقوع زلزله در بیستم فروردین در بخش شنبه و طسوج دشتی، ضمن امداد رسانی به آسیب دیدگان و رسیدگی سریع به مشکلات دردمندان از زلزله‌، عملیات بازسازی ابنیه‌های فنی با تصویب و پرداخت تسهیلات لازم از سوی هیئت دولت و پرداخت مبالغی بصورت بلاعوض به آسیب دیدگان آغاز شد.

وی با اشاره به اینکه در بررسی انجام شده، روند بازسازی واحدهای مسکونی مطلوب است گفت: برای تسریع در روند بازسازی واحدهای مسکونی و مشارکت بیشتر آسیب دیدگان از زلزله در این مهم، کمک‌هایی به صاحبان املاک مسکونی که بازسازی آنها رو به پایان است اختصاص یافت.

استاندار بوشهر تصریح کرد: برای تکمیل واحدهای آسیب دیده از زلزله مبلغ سه میلیون تومان بصورت بلاعوض به مالکان واحدهای مسکونی در مناطق زلزله‌زده اختصاص یافته که این مبلغ از فردا قابل پرداخت است.

حسنوند با اشاره به اینکه برای پرداخت مبلغ یاد شده یک تیم درشهر شنبه مستقر می‌شود گفت: این مبلغ برای تکمیل منازل مسکونی بازسازی شده در اختیار مالکان قرار می‌گیرد و هر مالک پس از دریافت مبلغ تخصیصی موظف است نسبت به تکمیل واحد بازسازی شده شامل ایزوگام، نصب درب و پنجره، کف سازی، گچ‌کاری، ساخت جان پناه و شیب‌بندی اقدام کند.

وی همچنین گفت: علاوه بر این مبلغ، 2 میلیون و 600 هزار تومان نیز برای تسریع در بازسازی این منازل اختصاص یافته است که 600 هزار تومان آن به صورت بلاعوض و مابقی بشکل وام کم بهره پرداخت می‌شود.

استاندار بوشهر بیان کرد: صاحبان املاک آسیب دیده باید از زمان دریافت این مبالغ نسبت به تکمیل واحدهای بازسازی شده خود اقدام کنند تا قبل از زمستان بتوانند در آنها ساکن شوند.

حسنوند با اشاره به بازگشایی مدارس از هفته آینده گفت: برای تامین مایحتاج عمومی دانش‌آموزان مناطق زلزله زده دشتی به هر دانش آموز این مناطق 100 هزار تومان هدیه نقدی پرداخت می‌شود که 700 دانش آموز این مناطق با دریافت این مبلغ می‌توانند نسبت به تامین مایحتاج عمومی خود از جمله نوشت افزار اقدام کند.

وی از بازسازی سه واحد آموزشی در شهر شنبه خبرداد و گفت: این واحدهای آموزشی که توسط اداره کل نوسازی مدارس بازسازی می‌شود واحد اول تا دوم مهرماه، و دو واحد دیگر آذر و بهمن ماه تحویل می‌شود.

استاندار بوشهر با اشاره به اختصاص 10 میلیارد ریال برای تکمیل زیر ساخت‌ها در شهر شنبه گفت : این اعتبار برای ساخت و توسعه زیر ساخت‌های شهری، طرح‌های برق‌رسانی، تکمیل مراکز بهداشتی درمانی، زیر ساخت‌های بهداشتی، تکمیل فضاهای آموزشی، طرح‌های ورزشی، پاکسازی معابر صرف خواهد شد.

حسنوند پرداخت هزینه‌های آب و برق مصرفی زلزله‌زدگان تا مدت شش ماه را مورد اشاره قرار داد و گفت: 50 میلیون تومان برای تامین هزینه‌های آب و برق مصرفی زلزله‌زدگان برای مدت شش ماه در اختیار شرکتهای آب و فاضلاب و توزیع نیروی برق قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/66006/س40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول