اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله علوی گرگانی:

ضرورت توجه به سلامت مردم امری اجتناب‌ناپذیر است

یکی از مراجع تقلید با بیان اینکه برای سلامت مردم باید گام‌های موثری برداشته شود، گفت: توجه به سلامت مردم امری اجتناب‌ناپذیر است.

ضرورت توجه به سلامت مردم امری اجتناب‌ناپذیر است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله سید محمدعلی علوی‌گرگانی ظهر امروز در دیدار با دبیر کل مجمع خیرین سلامت کشور و جمعی از مسئولان این مجمع اظهار کرد: خدمت به مردم در نظام اسلامی یک سعادت بزرگ محسوب می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت مجمع خیرین سلامت کشور بیان داشت: گزارش اقدامات انجام شده از سوی این مجمع خیریه در کشور بشارت و سرور را به همراه داشت.

این مرجع تقلید با اشاره به روایتی از امام صادق (ع) گفت: گاهی اوقات خداوند بلا را از سر جامعه‌ای که نماز نمی‌خوانند و زکات نمی‌دهند به واسطه کسانی که اهل نماز و زکات هستند بر می‌دارد.

وی تصریح کرد: کسانی که در جامعه به کار باطل اهتمام دارند گمان می‌کنند هرچه نعمت در جامعه هست برای آنان است و از این مسئله که خداوند نعمت را به واسطه نیکوکاران به آن جامعه ارزانی داشته است، غافل هستند.

آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به گشوده شدن اسرار پنهان در روز قیامت، بیان کرد:‌ در آن برهه از زمان تمام پرده‌ها از مقابل دیدگان ما کنار می‌رود و برای کسانی که خداوند به برکت آنان جامعه‌ای را از بلایای گوناگون حفظ کرده است، جای افتخار و بالیدن دارد.

این مدرس حوزه علمیه قم ادامه داد: اگر مردم بدانند به برکت عمل خیری که ایشان انجام می‌دهند خداوند نعمت‌های فراوانی را به یک جامعه عطا می‌کند، تلاش می‌کنند بیش از پیش در انجام عمل خیر از یکدیگر سبقت بگیرند.

وی توصیه رهبر معظم انقلاب مبنی بر ایجاد تشکیلات جداگانه‌ای برای خیرین را امری پسندیده دانست و گفت: بهتر است که در این تشکیلات از خود مردم دعوت شود به میدان بیایند و کارهای مربوط به خودشان را انجام دهند.

آیت‌الله علوی گرگانی ادامه داد: همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب نیز بر ضرورت توجه به موضوع سلامت تاکید دارند، باید در امور سلامت و بهداشت مردم گام‌های مؤثرتری برداشته شود و توجه به سلامت مردم امری اجتناب ناپذیر است.

مدرس حوزه علمیه قم انجام دادن این‌گونه کارهای خیر را به صورت تشکیلاتی بسیار مطلوب ارزیابی کرد و گفت: اگر هر کاری به صورت فردی انجام شود شخص بعد از مدتی قادر به ادامه دادن نیست ولی هنگامی که تشکیلاتی شود به یک نفر فشار کاری نمی‌آید و کار مطلوب‌تر صورت می‌گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خویش بیان داشت: بهتر است در کنار خدماتی که در حال انجام شدن است مرکزی تشکیل شود که کتب عتیقه و گران‌سنگی که در کتابخانه‌های خانگی وجود دارد جمع‌آوری و برای استفاده بهینه در اختیار علما و بزرگان قرار بگیرد.

انتهای پیام/78005/ت30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول